جواد فلاح در ارتباط با پرونده «ی ر» هلال‌احمر اظهار داشت: در حال حاضر این پرونده در محاکم قضایی در حال رسیدگی بوده و درخواست شده که هلال‌احمر اطلاعات تکمیلی‌تری را در اختیار کارشناسان رسمی قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر تغییر خاصی در مورد این پرونده حاصل نشده ولی قرار بر این گرفته که اگر «ی ر» یا وکیل آن ادعایی دارند، آن را مستند ارائه داده تا اقدامات لازم توسط مراجع قضایی صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر گفت: از آنجایی که این پرونده هنوز به مرحله صدور حکم نرسیده هرگونه صحبت در مورد آن تبعات قانونی دارد ولی اینکه گفته می‌شود این پرونده متهم دیگری غیر از «ی ر» دارد،‌صحت ندارد.

فلاح ادامه داد: شرکتی که در ارتباط با آن برای این متهم پرونده درست شده مربوط به سازمان تدارکات هلا‌ل‌احمر بوده که موضوع به طول کامل توسط مراجع قضایی در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه ما در هلال‌احمر حقوق این سازمان را پیگیری می‌کنیم، گفت: شاید اگر این متهم را در خیابان ببینم نشناسم و برای ما فرقی نمی‌کند که این فرد منتسب به چه دولتی و چه فردی بوده است. چرا که ما به دنبال فضاسازی نیستیم و احقاق حق هلال‌احمر مد نظرمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر با اشاره به اینکه پرونده در حال طی شدن سیر خود و رسیدن به نتیجه است،‌ گفت: بنده نگران این موضوع هستم که در جریان این مسئله حق یا آبروی کسی بی‌جهت از بین نرود. آنچه مد نظر ما قرار دارد این بوده که حق به حق‌دار برسد و هیچگونه نگاه سیاسی در این زمینه نداریم.

فلاح در مورد تمهیدات سازمان تدارکات پزشکی جهت پدید آمدن پرونده‌های مشابه گفت: امسال به صورت جدی پیگیر انجام حسابرسی‌های رسمی 6 ماهه هستیم. هر چند که در یک  عملیات بزرگ مالی در شرکتی همچون سازمان تدارکات پزشکی امکان وجود اشتباه در مسیر کنترل وجود دارد و نمی‌توان گفت که خطاها کاملاً صفر است.

وی تصریح کرد: البته تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که خطایی در این زمینه رخ ندهد، 5 شرکت صادرات و واردات دارویی، پخش دارو، تولید دارو، تولید تجهیزات پزشکی و شرکت گیاهان دارویی از زیرمجموعه‌های سازمان تدارکات پزشکی بوده که تلاش می‌کنیم از طریق انجام حسابرسی رسمی میان‌دوره‌ای به صورت جدی از بروز چنین مشکلات مالی پیشگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر با اشاره به اینکه برخی ادعا دارند پرونده‌هایی که از سازمان پزشکی در محاکم قضایی وجود دارد بسیار زیاد است،‌ گفت: این سازمان 30 سال است که فعالیت اقتصادی داشته و صرفاً داشتن 10 پرونده برای احقاق حقوق سازمان در محاکم قضایی چندان زیاد نبوده هر چند که همین تعداد شکایت نیز با توجه به فعالیت گسترده این سازمان امری مهم نیست.

فلاح خاطر نشان کرد: گاهی یک روزنامه در کشور بیش از سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر پرونده مفتوحه در مراجع و محاکم قضایی دارند و اگر بخواهیم منصفانه عمل کنیم، این تعداد پرونده برای سازمان ما که فعالیت بزرگ اقتصادی دارد زیاد نیست.