فرشته کریمی زاده روان شناس گفت: به طور کلی رنگ ها در روحیات افراد تاثیر زیادی دارند و استفاده از رنگ های گرم نظیر قرمز،زرد و نارنجی باعث ایجاد حس شادی و سرزندگی و هم چنین درمان افسردگی،بی حالی وخستگی افراد می شود.
کریمی زاده ادامه داد:استفاده از رنگ های زرد و نارنجی برای مبتلایان به افسردگی به خصوص آن دسته از زنان و مردانی که از افسردگی فصلی در پاییز و زمستان به دلیل طولانی شدن زمان تاریکی در شبانه روز رنج می برند،بسیار مفید است و توصیه می شود این افراد از این رنگ ها برای لباس و محیط اطرافشان استفاده کنند.
وی ضمن اشاره به این موضوع که رنگ های شاد باعث افزایش ضربان قلب و ایجاد تحرک در افراد می شود ، افزود:رنگ زرد باعث ایجاد انگیزه و امیدواری می شود و توانایی ارتباط خوب و موثر با دیگران را برای ما به ارمغان می آورد و همچنین این رنگ ضمن تقویت هوش و حافظه در سرعت بخشی به انتقال اطلاعات مغزی،شجاعت و بی باکی افراد نقش مهمی دارد.
کریمی زاده تاکید کرد:ذهن انسان و به خصوص سیستم عصبی آن تاثیر بسیار زیادی از رنگ زرد می پذیرد و می توان با استفاده از این رنگ مشکلات ذهنی و سیستم عصبی افراد بهبود بخشید.
این روان شناس استفاده از رنگ زرد را برای بهبود افرادی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند بسیار موثر دانست و بیان کرد: افرادی زود جوش هستند نباید در مدت زمان طولانی از رنگ زرد استفاده کنند چرا که این رنگ باعث تحریک سیستم عصبی و افزایش پرخاشگری در آن ها می شود.
کریمی زاده اشاره کرد:اگر در زندگی تان به دنبال شفافیت در تصمیم گیری رهایی از فرسودگی روانی ، دلهره ، حالت عصبی و خستگی، حافظه هوشیارتر و مهارتهای تمرکز هستید از رنگ زرد استفاده کنید.
وی در پایان تصریح کرد:از رنگ های گرم وشاد نظیر زرد و نارنجی علاوه بر لباس در محیط اطرافمان نیز استفاده کنید تا سرزندگی و امیدواری جایگزین خستگی،بی حالی و ناامیدی شود.