24 اردیبهشت امسال جوان دانشجویی با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس به ماموران اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای سرقت، پرونده در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

مالباخته با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 22  در میدان صنعت و به قصد رفتن به سعادت آباد سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید با دو سرنشین جوان شدم که در میانه ی راه، سرنشین پراید به سمت عقب برگشت و با تهدید چاقو اقدام به گرفتن وجه نقد ، یک رشته دستبند نقره ، یک کتانی مارک و گوشی تلفن همراهم جمعا به ارزش 5 میلیون تومان کرد. نهایتا آنها مرا در حاشیه اتوبان و در مکانی خلوت از ماشین پیاده و خودشان از محل متواری شدند. 

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از خریداران عمده ی گوشی های تلفن همراه مسروقه بنام ابراهیم . 40 ساله که بارها به خاطر خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شده، دوباره فعالیت های مجرمانه اش  را از سر گرفته است. با هماهنگی مقام قضایی، مخفیگاه وی در منطقه اسلامشهر شناسایی و کارآگاهان اداره پنجم با مراجعه به این محل و در بازرسی از آن ، موفق به کشف دهها گوشی تلفن همراه مسروقه شدند.

زورگیری های دو پراید سوار خشن پس از مصرف مواد +عکس

با انتقال گوشی های تلفن همراه مسروقه به اداره پنجم و در ادامه ی آن شناسایی مالباختگان ، شاکی پرونده سرقت به عنف توسط سرنشینان خودرو پراید نیز بعنوان مالک یکی از گوشی های مسروقه مورد شناسایی قرار گرفت. 

ابراهیم  که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به خرید گوشی های تلفن همراه مسروقه از سارقان به ویژه دزدان به عنف ( زورگیری و موبایل قاپی ) اعتراف که در زمان معرفی سارقان توسط وی ، تصویر دو تن از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر به نام های مجید 40ساله و محمد  30 ساله توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند. 

نهایتا با شناسایی مجید و محمد ، مخفیگاه آنها در اسلامشهر و خزانه شناسایی و هر دو نفر 24 مرداد  دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی ، توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند.  

با آغاز تحقیقات از دو متهم دستگیر شده ، آنها ضمن اعتراف صریح به زورگیری از مالباخته عنوان داشتند که سرقت های خودشان را با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مسروقه و همچنین یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی متعلق به مجید انجام داده اند. با شناسایی محل نگهداری خودرو پراید مسروقه در منطقه خزانه، این خودرو نیز کشف و در بررسی سابقه ی سرقت آن مشخص شد که خودرو پراید سفیدرنگ مسروقه در اوایل سال جاری و به شیوه زورگیری، در منطقه شهرری توسط  متهمان سرقت شده است. 

در ادامه تحقیقات ، مجید و محمد به دهها فقره "زورگیری از مسافر" اعتراف و در معرفی مناطق سرقت های خود عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را در مناطق غرب و جنوب غرب تهران بویژه در ونک ، جنت آباد ، آریاشهر ، ستاری ، ستارخان ، اشرفی اصفهانی ، پونک ، چهاردیواری ، میدان صنعت ، سعادت آباد انجام داده و پس از سرقت مالباختگان را در اتوبان های سطح شهر بویژه در کردستان ، جلال احمد ، همت ، حکیم ، امام علی و همت رها کرده و متواری می شدند. 

مجید و محمد که به مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه اعتیاد دارند، در خصوص زمان سرقت های خود نیز عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را پس از مصرف شیشه و با تاریک شدن هوا انجام داده اند. 

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری و سرقت از مسافران در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و با بررسی پرونده های مشابه ، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و پس از مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی هر دو متهم شدند.  لذا از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان خودروهای پراید سفید رنگ و نوک مدادی مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند ، دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.