به گزارش پارس ، فرید براتی سده در گفت وگو با (ایسنا) ، در ادامه از راه اندازی سامانه کشوری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، کلیه مراکز درمان اعتیاد و تمامی افرادی که می خواهند خدمات درمانی مجاز ارائه کنند باید در این سامانه ثبت نام کنند.

وی در مورد علت راه اندازی این سامانه، اظهار کرد: با راه اندازی سامانه کشوری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد از تعداد مراکز درمان اعتیاد و تعداد و نحوه خدمات ارائه شده به متقاضیان مطلع می شویم و همچنین با راه اندازی این سامانه از دریافت خدمات متفاوت توسط افرادی که از چند مرکز ترک اعتیاد مختلف خدمت می گیرند، جلوگیری می شود.

به گفته براتی سده، مراکز درمان اعتیاد پس از دریافت مجوز و آغاز به کار باید در این سامانه ثبت نام کنند و در مجموع باید هر مرکزی که در کشور در رابطه با درمان اعتیاد فعال است باید در این سامانه ثبت نام کند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه فعالیتی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر طبق مصوبات قانونی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: در این سامانه باید آمار و ارقام مربوط به مراکز درمان اعتیاد و تعداد آنها لحاظ شود که انجام این فعالیت به وزارت بهداشت سپرده شده است.

وی در ادامه همچنین در مورد پیشنهاد رییس جمعیت خیریه تولدی دوباره مبنی بر رتبه بندی کیفی کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: فعلا این موضوع یک پیشنهاد است و اجرایی شدن یا نشدن آن فرآیندهای دیگری را لازم دارد که مطمئنا بیش از هر چیز دیگری نیازمند تامین بودجه و اعتبار است.

براتی سده در پایان افزود: برای رتبه بندی کیفی کمپ های درمان اعتیاد نیازمند بررسی و ارزیابی جداگانه تمامی کمپ های درمان اعتیاد هستیم که زمان زیادی را می طلبد و اجرایی شدن آن فعلا مشخص نیست.