پارس ، محمود جوانبخت، تهیه کننده و یکی از کارگردانان مستند" در امتداد غدیر" درباره روند ساخت این برنامه به مهر گفت: تاکنون ۹ قسمت از این مجموعه پخش شده که پنج قسمت به شیعیان ایتالیا، دو قسمت به شیعیان سوئد و دو قسمت به شیعیان فرانسه اختصاص داشت.

وی افزود: در این هفته بخش شیعیان ساکن در اتریش در پنج قسمت آغاز می شود. فصل اول این مجموعه مستند را در هفت کشور و در ۲۶ قسمت تصویربرداری کردیم. ظرف چند ماه آینده تصویربرداری فصل دوم آن را در دیگر کشورهای اروپایی شروع می کنیم.

مجموعه مستند" در امتداد غدیر" از تولیدات گروه مستند شبکه یک سیما است تا مخاطبان را با شیعیان ساکن در اروپا آشنا کند. عوامل سازنده این مجموعه سعی کرده اند با شیعیان اروپایی گفتگوهای جذاب و متنوعی تهیه کنند تا مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.

تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار این مستند به صورت مشترک محمود جوانبخت و رضا برجی است. تدوین، صداگذاری و تیتراژ را محمدمهدی همتی بر عهده داشته، تحقیق و نویسندگی با محمود جوانبخت بوده و مدیر دوبلاژ اشکان صادقی، دستیار تدوین فاطمه همتی، دستیار تهیه محمدهادی برجی، دستیار تحقیق میثم مهرپور و مجری طرح موسسه فرهنگی هنری خانه ادب و هنر پایداری است.

" در امتداد غدیر" پنجشنبه شب ها ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می شود.