پرویز سروری با اشاره به اخذ تصمیمات جدید مبنی بر بازگشایی بخشی از پیاده‌راه 17 شهریور، اظهار داشت: طبق جلساتی که با کسبه محور پیاده‌راه 17 شهریور داشتیم آنها خواستار بازگشایی کل این مسیر بودند اما در نهایت مقرر شد به صورت آزمایشی بخشی از این مسیر در محدوده خیابان صفا تا میدان شهدا بارگشایی شود.

وی افزود: براین اساس جلسات لازم برگزار شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت که در نهایت موافقت‌های لازم در این زمینه اخذ شد. از روز گذشته جلساتی آغاز کردیم که چگونگی اجرای این امر مورد بررسی قرار گیرد یعنی ارزیابی شود که مسیر در چه جهتی بازگشایی شود و چه اقدامات دیگری باید صورت گیرد تا استفاده بهینه از این اقدام به وجود آید و رضایت کسبه جلب شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از روز گذشته جلسات مربوطه شکل گرفته و برگزاری جلسات نیز با پلیس راهور در حال پیگیری است تا بتوانیم طی چند روز آینده بازگشایی را انجام دهیم و موانع را برطرف کنیم. علاوه بر این قرار است با معاونین مربوطه شهرداری تهران نیز به صورت فشرده جلساتی برگزار کنیم تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

سروری ادامه داد: اقدام دیگری که در حال پیگیری است راه‌اندازی خطوط حمل و نقل عمومی در این محور است تا تردد شهروندان را در این مسیر برقرار کند و در رونق این محور موثر واقع شود. اقدام دیگری که در دستور کار قرار دارد تقویت راسته فرهنگی و مذهبی این مسیر است که درباره آن با شهرداری وارد شور شده‌ایم.

وی تاکید کرد: براین اساس شهرداری باید تسهیلاتی را ایجاد کند و حتی خریدهای فرهنگی خود را از همین راسته انجام دهد تا شاهد گردش مالی و سودآوری در این محدوده باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران  خاطرنشان کرد: با تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این مسیر کسبه این محدوده نیز منتفع خواهند شد. علاوه بر این قرار است با فعالین مرکز خرید مهستان وارد مذاکره شویم که اقلام فرهنگی و مذهبی خود را به این محور نیز منتقل کنند چرا که این امر می‌تواند نیازهای ساکنین شرق و جنوب شرق را تامین کند.

مخالفت پلیس با بازگشایی کل پیاده‌راه 17 شهریور

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پلیس راهور با اقدام شهرداری تهران مبنی بر بازگشایی پیاده‌راه 17 شهریور مخالف است، گفت: پلیس راهور طی جلساتی که برگزار شد اعلام کرد با بازگشایی کل پیاده‌راه مخالف است زیرا این امر می‌تواند به قفل شدن ترافیک این محدوده منجر شود اما در حال حاضر براساس تصمیمات اخذ شده بخشی از پیاده‌راه بازگشایی خواهد شد.

سروری در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهرداری پیش از این در تلاش بود به شکل‌های مختلف به تردد در پیاده‌راه 17 شهریور رونق ببخشد اما این امر با موفقیت روبه‌رو نشد، گفت: تلاش داریم حمایت‌های عملی را پیشنهاد دهیم. از این رو قرار است علاوه بر فعال کردن حوزه فرهنگی و مذهبی در این محدوده با مجموعه‌های دیگر مانند بسیج نیز وارد شور شویم و آنها نیز این محدوده را به عنوان یک راسته فرهنگی و مذهبی در نظر بگیرند و به آن ورود کنند تا قسمت دیگری از تقاضا‌های فرهنگی شهروندان به این پیاده‌راه منتقل شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران  ادامه داد: با بازگشایی خیابان صفا تا میدان شهدا تردد بیشتری در پیاده‌راه صورت می‌گیرد و با حمایت‌های عملی و راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شاهد رونق در این مسیر خواهیم بود البته باید به صورت دائم بازخورد اقدام صورت گرفته را رصد کنیم و به تغییر ایجاد شده قانع نشویم و نقاط ضعف باید تقویت شود البته باید در نظر داشت که رکود در کل شهر مشهود است و امیدواریم دولت برای رونق اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهد چرا که کسبه دیگر محلات نیز با مشکل رکود مواجه هستند.