به گزارش پارس ، سرهنگ هلالی در گفت وگو با (ایسنا) ، درباره بازده زمانی فرایند صدور مجوز واحدهای صنفی، گفت: زمان طولانی نیست، چرا که برابر قانون اتحادیه مربوطه پس از ۱۵ روز اداری اگر پاسخی از پلیس اماکن دریافت نشد، می تواند مجوز را صادر کند و این نیز درحالیست که بیش از ۱۵ روز اداری، زمان برای تایید نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه به استناد قانون نظام صنفی، هر اتحادیه متقاضیان افتتاح واحد صنفی را پس از تکمیل پرونده در اتحادیه، به پلیس معرفی کرده و اگر بعد از ۱۵ روز جوابی دریافت نکرد، پاسخ" مثبت" تلقی می شود، گفت: پس از این مدت، اتحادیه مربوطه می تواند نسبت به صدور پروانه کسب اقدام کند.

هلالی با بیان اینکه بررسی و پیشنهاد سقف صنفی بر عهده اتحادیه هاست و تصویب آن توسط کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی شهرستان مربوطه صورت می گیرد، گفت: اگر مسوولان اتحادیه بخواهند بیش از مصوبه، مجوز تاسیس واحد صنفی صادر کند، تخلف محسوب می شود؛ اما مرجع رسیدگی کننده به این مسئله، نیروی انتظامی نیست.

وی با بیان اینکه اگر ناجا احساس کند که شهر در ارتباط با رسته صنفی خاصی به اشباع رسیده است، می تواند اعلام کند، گفت: ناجا به عنوان یکی از اعضای کمیسیون نظارت، این مساله را اعلام می کند و تمامی دستگاه ها نیز نظرات خود را اعلام کرده و اگر مصوب شود، سقف صنفی مشخص می شود. لذا این مسئله که اعلام شده نیروی انتظامی اجازه صدور پروانه کسب نمی دهد، واقعیت ندارد.

به گفته هلالی نیروی انتظامی نظر خاصی در ارتباط با یک رسته صنفی خاص ندارد و اگر که دستگاه های انتظامی، امنیتی، بهداشتی و… بخواهند سقف را تغییر دهند، کمیسیون نظارت باید این مسئله را تصویب کند و این موضوع که می گویند نیروی انتظامی حساسیت خاصی روی یک صنف خاص دارد، درست نیست.

رییس پلیس نظارت بر اماکن نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که چرا پلیس بر روی صدور مجوز برای برخی صنوف حساس است، گفت: پلیس برای ضوابط انتظامی و ترافیکی که در راستای نظم هر چه بیشتر جامعه و تامین آسایش عمومی مردم است، بسیار حساس بوده و ضوابط ما در برخی واحدهای صنفی از آنجایی که موجب بی نظمی می شود، سخت گیرانه است. از جمله تالارهای پذیرایی که ضوابط ترافیکی چنان مورد توجه است که مانعی برای عبور و مرور مردم نشود وگرنه پلیس نظر خاصی در ارتباط با صنف خاص ندارد.