سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تجلیل از آزادگان شاخص ناجا، اظهار کرد: آیین تجلیل از آزادگان شاخص ناجا امروز در ستاد مرکزی ناجا و به شکلی همزمان در دیگر شهرهای کشور  برگزار شد و هدف از آن تقدیر از جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های بیش از 2000 آزاده در نیروی انتظامی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملیات روز گذشته پلیس در برخورد با عوامل تکفیری در کرمان اظهار کرد: در ماجرای کرمانشاه اقدامات خوبی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران ناجا انجام شد و عوامل گروهک تروریستی و تکفیری که قصد انجام اقدامات خرابکارانه را داشتند پیش از هر اقدامی شناسایی و دستگیر شدند که برخی از آنان نیز به هلاکت رسیدند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: وضعیت امنیتی کشور مطلوب بوده و پلیس اجازه اقدامات خرابکارانه و سلب آسایش شهروندان را به متخلفان و مجرمان نخواهد داد.

آماده باش ناجا برای اربعین

سردار اشتری در پاسخ به این سوال درباره اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: نیروی انتظامی در این زمینه آمادگی خودش را اعلام کرده و در بخش‌هایی که مربوط به پلیس است، اقدامات لازم انجام شده و ما از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه برابر اقدامات اولیه تردد زمینی به عتبات از سوی مرزهای چزابه، شلمچه و مهران انجام خواهد شد، به ایسنا گفت: زیرساخت‌ها نیز در این خصوص آماده شده و زائرانی که دارای گذرنامه و مدارک معتبر هستند بدون معطلی با مراجعه به مرز به سمت عتبات حرکت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: ناجا آمادگی لازم در این زمینه را دارد و هماهنگی خوبی میان پلیس و دیگر دستگاه‌ها وجود دارد.

سردار اشتری در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری مراسم‌ها و مهمانی‌ها در رستوران‌ها و باغ‌تالارها خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم در تالارها و رستوران‌ها دارای دستورالعملی است که از سوی پلیس صادر شده و هرکسی که می‌خواهد اقدام به برگزاری چنین مراسم‌هایی کنند باید مجوزهای لازم را از پلیس اماکن دریافت کند، البته در این مراسم‌ها باید شئونات رعایت شده و همچنین مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشد، در غیراینصورت پلیس مجبور برخورد با تخلفات خواهد شد.

وی همچنین درباره برخی قرارها و دعوت‌ها که در فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: پلیس فتا در این فضا اشراف داشته و با تخلفات در این حوزه برخورد می‌کند، درخواست ما از شهروندان این است که در مراسماتی که شناختی از برگزارکنندگان آن ندارند حاضر نشده و اگر با مورد مشکوکی مواجه شدند، حتما آن را به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگر درباره راه‌اندازی تشکل آزادگان و ایثارگران در ناجا اظهار کرد: ما این پیشنهاد را به آزادگان داده‌ایم تا این تشکل را ایجاد کرده و مسائل و مشکلات خود را از این طریق پیگیری کنند.