به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، ثبت نام در کاروان های حج تمتع از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تا روز پنجشنبه (۵ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. اگر ظرفیت این کاروان ها تکمیل شود، سازمان حج و زیارت ثبت نام را متوقف می کند، در غیر این صورت، اولویت های بعدی را فرا می خواند.

این ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و دارندگان اسناد « یک میلیون تومانی بانک ملی تا ۲۰ آبان سال ۱۳۸۴» و دارندگان اسناد « ۸۰۰هزار تومانی بانک ملی تا ۲۹ اسفند سال ۱۳۷۸» امکان ثبت نام در کاروان های این دوره حج را دارند.

البته دارندگان اسناد ۸۰۰هزار تومانی در صورتی که سند خود را به یک میلیون تومان تبدیل کرده باشند، امکان ثبت نام در کاروان ها را دارند.

علاوه بر این، تمام افرادی که قبلاً در اولویت اعزام به حج تمتع بودند و در کاروان ثبت نام کرده و اصل سند را از طریق مدیر کاروان به سازمان حج و زیارت تحویل داده اند می توانند برای ثبت نام در این کاروان ها مراجعه کنند؛ ولی به شرط آنکه برای روشن شدن بستانکاری خود، نخست به امور مالی حج و زیارت استان خود مراجعه کنند و مجوز پایداری بگیرند و سندشان را به یک میلیون تومان تبدیل کرده باشند.

حج و زیارت استان تهران هزینه سفر به حج تمتع در سال ۱۳۹۲ را در ۱۱ گروه تعیین کرده که قیمت آنها بین ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان است.

مدارک لازم برای ثبت نام در کاروان های حج تمتع نیز شامل نسخه اصلی سند ثبت نامی یک میلیون تومانی همراه کپی آن، اصل شناسنامه همراه تصویر تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، دو قطعه عکس ۴× ۶ مطابق عکس گذرنامه و چهار قطعه عکس ۴× ۳ مطابق عکس گذرنامه است.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی حج تهران به نشانی http: //tehran. haj. ir مراجعه کنند.