به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، با این یافته های جدید شرکت Bonus Biogroup می تواند به میلیونها انسان در سراسر جهان که از بیماریهای استخوانی مانند آرتروز و عفونت استخوان رنج برده یا افرادی که تصادفات منجر به آسیبهای جبران ناپذیر به استخوان داشته اند، کمک کند.

پس از اسکن استخوانهای بیمار برای تعیین شکل آنها، این سلولها در یک چارچوب پرورش یافته، سپس برای دو تا سه ماه در یک قالب قرار گرفته و یک استخوان کاملا جدید را به وجود می آورند که جای استخوان معیوب را خواهد گرفت.

فرآیند استخراج سلول نسبت به اعمال جراحی جایگزینی استخوان امروزی بسیار غیرتهاجمی تر است. در این عملها که بسیار دردناک بوده و نیاز به مراقبت پس از عمل طولانی دارند، تکه ای از استخوان بیمار گرفته شده و به شکل مشابه نمونه نیازمند جایگزینی درآورده می شود.

در این رویکرد جدید، با استفاده از لیپوساکشن، مقداری از سلولهای چربی شکم فرد گرفته شده و آنها را به شکل سلول استخوان پرورش می دهند.

در حال حاضر این فرآیند تنها بر روی موشها انجام شده اما به گفته دانشمندان، کارآزمایی ها بر روی انسان به زودی طی سه سال آینده آغاز خواهد شد.

این ابتکار جدید که تولید آن پنج سال به طول انجامیده، می تواند همچنین در دندانپزشکی نیز مورد استفاده قرار بگیرد چرا که بسیاری مواقع کاشتهای دندانی به دلیل فقدان ساختار استخوانی نمی توانند ریشه بگیرند.