ابراهیم خدایی در خصوص اعلام نتایج کنکور سراسری سال 95 اظهار داشت: طبق برنامه زمانی مشخص شده، مقرر بود تا نتایج اولیه کنکور 95 در بازه زمانی 18 تا 20 مرداد اعلام شود و بر این اساس نتایج نهایتاً تا ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 20 مرداد از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

وی در خصوص نفرات برتر در گروه‌های آزمایشی مختلف گفت: نفرات برتر در گروه‌های آزمایشی متفاوت است به عنوان مثال در گروه ریاضی و فنی بیشترین نفرات برتر مربوط به شهر تهران، در گروه تجربی بیشترین نفرات برتر مربوط به شهرستان‌ها و در گروه انسانی ترکیبی از تهران و شهرستان است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به این که تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌شوند گفت: 430 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و سایر افراد مجاز به انتخاب رشته در سایر دوره‌ها می‌شوند.

خدایی در خصوص زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز مطرح کرد: انتخاب رشته از تاریخ 23 مرداد آغاز و تا 28 مرداد ادامه خواهد داشت و داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند باید منتظر اعلام اطلاعیه این دانشگاه باشند تا پس از آن برای انتخاب رشته اقدام کنند.

وی بیان کرد: در گروه فنی و ریاضی نفرات برتر عمدتاً از میان پسران و در گروه تجربی از میان دختران است. اما در نهایت ترکیب پسران در نفرات برتر بیشتر از دختران است به گونه‌ای که 60 درصد نفرات برتر را پسران تشکیل می‌دهد.