حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری زنجانی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد برگزاری سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، امروز در مراسم افتتاحیه این اجلاس سه روزه که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: جمع حاضر مسؤولان تعلیم و تربیت کشور هستند که آینده کشور به تلاش و برنامه‌ریزی آنها بستگی دارد.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری این اجلاس افزود: این اجلاس یکی از یادگاری های شهید رجایی است؛‌ این شهید در سال 59 در حالی که نخست‌وزیر بود با حفظ سمت، سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشت.

رئیس ستاد برگزاری سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش یادآور شد: در آن زمان این اجلاس با این هدف که همکاران تعلیم و تربیت سراسر کشور پس از یک سال زحمت آن هم با کمی امکانات دور هم جمع شوند و با هدف تقدیر از آنها و کم کردن فاصله بین مدیران صف و ستاد این اجلاس را بنیان گذاشته شد.

وی تصریح کرد: این اجلاس در این مدت به غیر از یکی، دو جلسه، هر ساله با هدف کم کردن فاصله مدیران صف تا ستاد، تقدیر از مدیران برتر و بررسی مشکلات آموزش و پرورش برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری بیان کرد: در این اجلاس سه روزه مدیران آموزش و پرورش مشکلات و تجربیات خود را بیان می‌کنند و از نظرات مقامات عالی‌رتبه کشور نیز استفاده می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال این اجلاس اهمیت ویژه‌ای دارد،‌ گفت: دولت یازدهم در طول سه سال گذشته در بخش‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت کشور عملکرد افتخارآمیزی داشته است و در این مدت با درایت رئیس جمهور و همکارانشان در دولت و نیز مدیریت علمی وزیر آموزش و پرورش، کارهای بزرگی انجام شده است.

وی عنوان کرد: امسال در این اجلاس علاوه بر استماع نظرات مسؤولان شرکت‌کننده، تجدید میثاق با امام راحل نیز با حضور در حرم مطهر ایشان انجام می‌شود، ضمن اینکه دیداری نیز با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) نیز انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری با بیان اینکه در این اجلاس 8 میزگرد برگزار می‌شود که در آن مدیران ستادی عملکردهای حوزه خود را بیان می‌کنند، یادآور شد: کارگروه‌های تخصصی ابتدا در استان‌ها تشکیل شده و نظرات مدیران آموزش و پرورش کشور در 6 قطب ایجاد شده بررسی شده و به نمایندگی از مدیران شرکت‌کننده از نقاط کشور در این اجلاس ارائه می‌شود.

وی متذکر شد: در کارگروه‌های سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور، نمایندگان مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد برگزاری سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش افزود: در این اجلاس زمانی اختصاص به شنیدن نظرات رؤسای آموزش و پرورش کشور و بیان این نظرات با عنوان تریبون آزاد و با حضور وزیر آموزش و پرورش وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری با اشاره به انتخاب مدیران این وزارتخانه یادآور شد: به محض تشکیل دولت تدبیر و امید و حضور علی‌اصغر فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، وی برای بازنگری در نیروها در سمت مدیریت این وزارتخانه کمیته انتصابات را تشکیل دادند و شرایطی برای جذب نیرو شامل مدرک تحصیلی، سابقه کاری، تجربه مدیریتی، توجه به ارزش‌ها و جایگاه اجتماعی مدیران را در نظر گرفتند.

وی با اشاره به مدرک تحصیلی مدیران این وزارتخانه عنوان کرد: برای مدیران کل این وزارتخانه حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بود و از نظر تجربه کاری نیز باید این مدیران رده قبل از مدیرکلی را طی کرده باشند و حداقل باید مسؤولیت ناحیه بزرگی از آموزش و پرورش را عهده‌دار بوده باشند، ضمن اینکه سابقه کاری قابل قبولی باشند.

رئیس ستاد برگزاری سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش افزود: از نظر جایگاه اجتماعی نیز اعتقاد داریم مدیران باید اسوه باشند چرا که امر تعلیم و تربیت ساده نیست و همه نگاه می‌کنند که مدیران آینده تحصیلی دانش‌آموزان چه کسانی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری گفت:‌هنوز بعضی از مدیران کل که قبل از شروع دولت تدبیر و امید مشغول به کار بوده و دارای عملکرد خوبی بودند، مشغول به کار هستند، ضمن اینکه رشد میانگین سابقه مدیریت مدیران آموزش و پرورش نسبت به دوره قبل 14 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به معلومات مدیران آموزش و پرورش تصریح کرد: از نظر معلومات نسبت به دوره قبل 21 درصد رشد داشته‌ایم و از سال گذشته تا امسال تعداد قابل توجهی از مدیران از نظر تحصیلات رشد کرده‌اند، ضمن اینکه از نظر توجه به اولویت‌ها و ارزش‌هایی مانند داشتن سابقه رزمندگی، جانبازی، فرزند شهید و ایثارگر و سابقه حضور در جبهه نیز رشد قابل توجه بیش از 16 درصد داشته‌ایم.

رئیس ستاد برگزاری سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش تأکید کرد: تلاش می‌کنیم کسانی را جذب کنیم که فقط به امر تعلیم و تربیت بپردازند، برنامه‌های دولت تدبیر و امید را قبول کرده و آن را اجرا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری خاطر نشان کرد: وزیر آموزش و پرورش به استفاده از مدیران زن تأکید داشته اگر چه آنطور که نظر وزیر است انجام نشده ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از مدیران زن نیز در این اجلاس حضور دارند و همواره بر استفاده از وجود مدیران زن مانند آقایان تأکید شده است.