مجید احمدی درباره فواید نوشیدن آبمیوه خصوصاً از نوع طبیعی برای رفع عطش تابستانی اظهار داشت: آب به تنهایی یکی از مواد مغذی شش‌گانه است که باید به بدن برسد، اما آبمیوه‌ها علاوه بر تأمین آب بدن مواد مغذی دیگری را هم دارا هستند.

وی افزود: تمام مواد مغذی موجود در میوه نظیر ویتامین‌های گروه B یا ویتامین C در آبمیوه یافت می‌شود که برای بدن بسیار مفید است، در حالی‌ که آب آشامیدنی مواد مغذی لازم را ندارد.

کارشناس تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: آب لوله کشی حاوی املاحی است که با توجه به نوع منطقه زندگی مقدار آن در  آب متفاوت است و می‌تواند خطرآفرین باشد، به عنوان مثال آّب شور مسبب ابتلا به بیماری‌های کلیوی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: بهتر است که آب تسویه را با آب معمولی شهر مخلوط کرده تا غلظت مواد معدنی آب تا حدی کنترل شود.

کارشناس تغذیه و رژیم‌ درمانی درباره تمایل به رفع عطش با آبمیوه گفت: تمایل به نوشیدن آبمیوه در فصل گرما به سبب نیاز بدن به املاح درون آب‌میوه نظیر پتاسیم و سدیم است.

وی درباره مصرف نوشیدنی‌های گازدار نیز گفت: نوشابه‌های گازدار حاوی مقادیر زیاد قند و اسیدفسفوریک هستند که این ماده در نوشابه‌ها علاوه بر اینکه ماده نگهدارنده است، می‌تواند سبب خروج کلسیم از استخوان‌ها و بروز پوکی استخوان شود که از نظر تغذیه‌ای مصرف این نوشیدنی‌ها توصیه نمی‌شود.

احمدی، گفت: دلسترها به دلیل جوانه جو و مالت ضرر کمتری نسبت به نوشابه‌های گازدار دارند و حاوی ویتامین E هستند، اما خاصیت چاق‌کنندگی بسیار بالایی دارند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو برچسب تغذیه‌ای را به عنوان نشانگر تغذیه روی مواد غذایی نصب کرده است، به طوری‌که نشانگر سبز به معنای مصرف مجاز، نشانگر زرد به معنای رعایت احتیاط در مصرف و نشانگر قرمز علامت کم خوردن و کم استفاده کردن است.