وی افزود: باید آنچه در فضای واقعی و مجازی می گذرد با هم به یک تناسب برسد و وجدان عمومی و اجتماعی در فضای مجازی نهادینه شود و قبول کنیم آنچه درفضای مجازی می گذرد در واقع در ادامه زندگی حقیقی ما قرار دارد و فکر نکنیم، می توانیم به راحتی رنگ عوض کرده و هر کاری دوست داریم در فضای مجازی انجام دهیم.

لواسانی نقش رسانه ها و آموزش و پرورش را در فرهنگسازی برای استفاده بهینه از فضای مجازی بسیار مهم دانست و بیان کرد: پلیس فتا و مراجع مسئول نیز باید با همکاری رسانه ها، کاربران را از وجود قوانین و ضوابط فضای مجازی آگاه کند هر چند ما نباید  فکر کنیم فضای مجازی جزیره ای است که می توانیم هر کاری بکنیم و هیچ منع قانونی در آن وجود ندارد.

وی افزود: فکر می کنم بحث ضوابط فضای مجازی برای برخی کمی کم رنگ است و فکر نمی کنند که ممکن است برخی رفتارهایشان در فضای مجازی برای آنها تبعات قانونی به همراه داشته باشد لذا باید در این باره اطلاع رسانی دقیقتر و بیشتری انجام شود.

لواسانی فضای مجازی و شبکه های موبایلی را مانند هر فن آوری دیگری دانست که می توان از آن استفاده مثبت داشت یا بیشتر بر جنبه های بد و منفی آن تکیه کرد و سپس افزود: ما می توانیم اصلا وارد فضای مجازی نشده و کاری به آن نداشته باشیم اما اگر هم وارد این فضا شدیم باید حواسمان باشد تا همه داشته هایمان را در اختیارش قرار ندهیم تا بعدا دچار آسیب نشویم.

وی با بیان اینکه تردیدی در خصوص فضای مجازی وجود دارد که به نظرم تردید درستی است، اظهار کرد: من همیشه می گویم شبکه های اجتماعی جدید، دورها را به هم نزدیک  و نزدیک ها را از هم دور کرده است.

 مجری، نویسنده و کارگردان صدای ایران گفت: باید مراقب روابطمان با اطرافیان به ویژه با کسانی که بیشتر به ما نیاز دارند، باشیم تا آسیب های ناشی از این دور شدن ها ما و اطرافیانمان را گرفتار نکند.

وی در ادامه با بیان اینکه نسل جوان کشور ما به خوبی با فضای مجازی و کاربرد های آن آگاه است، گفت: فکر می کنم اگر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم در مورد نحوه استفاده حداکثری و بهینه از فضای مجازی انجام شود نسل جوان کشورمان می تواند به خوبی از این فن آوری استفاده کند.

این مجری، گوینده، نویسنده و کارگردان جوان صدا و سیمای کشورمان پای کار بودن مردم را باعث به وجود آمدن حوادث خوبی در فضای مجازی دانست و بیان کرد: طبیعتا هرجایی که مردم خودشان پای کار بیایند اتفاقات خیلی خوبی می افتد و مؤثرتر خواهد بود. ضمن اینکه هر چقدر بتوانیم شخصیت های فرهنگی و افرادی که حرف و تجربه ای دارند را پای کار بیاوریم در سالم سازی فضای مجازی موثر و به نفع فرهنگ و کشورمان خواهد بود.