دکتر محمدحسین میردهقان درباره آخرین بررسی‌های انجام شده در زمینه علت فوت بیماران دیالیزی در بیمارستان سینا اهواز، گفت: به دنبال انتشار چنین اخباری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، جهت بررسی زوایای مختلف این موضوع، روز گذشته همراه با تیم ویژه وزارت بهداشت به اهواز رفتیم.

وی ضمن ابراز تاسف و تسلیت درگذشت چهار تن از هموطنان به دلیل مسمومیت، از بررسی پرونده‌های بیماران فوتی و همچنین بستری توسط تیم نظارت وزارت بهداشت خبر داد و گفت: طی بررسی پرونده‌ها و جلسات کارشناسی ویژه با حضور نمایندگان مجلس، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تیم ویژه وزارت بهداشت، پزشکان و کادر درمان که تا ساعت 4 بامداد به طول انجامید، بررسی‌های علمی نشان می‌دهد انتقال عفونت مربوط به دستگاه‌ها و روند دیالیز نبوده و احتمالا به عفونت گوارشی مربوط می‌شود. البته چگونگی انتقال عفونت نیز در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه بررسی‌های کارشناسی پزشکی و خدماتی با حضور کارشناسان وزارت بهداشت همچنان ادامه دارد، گفت: از طرف دیگر جهت جلوگیری از موارد مشابه، تصمیمات مدیریتی و کارشناسی لازم اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: تیم کارشناسی اعزامی وزارت بهداشت جهت بررسی عامل عفونت، همچنان در بیمارستان سینا مستقر است.

میردهقان همچنین با اشاره به عیادت از چهار بیمار مبتلا به مسمومیت که در این بیمارستان بستری هستند، افزود: روند درمان این بیماران مورد ارزیابی گرفت و خوشبختانه حال عمومی بیماران مساعد است و روند درمان‌شان در بیمارستان ادامه دارد.