به گزارش پارس، اصغر کاظمی در گفت وگو با (ایسنا) ، ضمن بیان اینکه بر اساس این قرارداد بیمه پایه مددجویان از ابتدای سال جاری تا ۲۹ اسفند ۹۴ برقرار خواهد بود، افزود: اعتبار آخرین قرارداد سازمان بهزیستی با بیمه خدمات درمانی (سازمان بیمه سلامت ایران فعلی) در پایان سال گذشته تمام شد که با قرارداد جدید مددجویان تحت پوشش سازمان به مدت سه سال دیگر با همان کیفیت گذشته می توانند از بیمه پایه استفاده کنند.

به گفته وی ۸۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی همانند زنان سرپرست خانوار، معلولان، ایتام و دیگر گروه های هدف که سال گذشته از این بیمه استفاده کرده اند در سه سال آینده نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

کاظمی همچنین خاطر نشان کرد: با پایشی که در حال انجام است، قطعا تعداد دیگری از پشت نوبتی ها می توانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند.

رییس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی، بیمه پایه مددجویان این سازمان را به چهار گروه تقسیم کرد و گفت: بیمه شده اصلی، تبعی ۱، تبعی ۲ و تبعی ۳، به ترتیب چهار گروهی هستند که تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند و بر همین اساس کمک هزینه درمان که توسط سازمان بهزیستی به بیمه سلامت ایران پرداخت می شود، متفاوت است.

وی ادامه داد: تعرفه درمان برای بیمه شده اصلی و تبعی ۱، پنج درصد حداقل حقوق قانون کار، برای تبعی ۲،۱۱ هزار تومان و برای تبعی ۳،۱۴ هزار تومان در سال گذشته بود که امسال هم فعلا بر اساس همین مبالغ است، اما احتمال تغییر آن بسیار زیاد است و پس از مشخص شدن ما به التفاوت سال جاری با سال گذشته به سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

کاظمی در مورد افرادی که در این طبقات می توانند تحت پوشش در آیند بیان کرد: در مجموع ۸۰۰ هزار نفر در این چهار گروه پخش شده اند. بیمه شده اصلی کسی است که به عنوان نفر اصلی به سازمان بهزیستی معرفی شده است که زنان سرپرست خانوار از این گروه هستند.

وی افزود: سه فرزند ابتدایی همین زنان سرپرست خانوار به عنوان بیمه شده تبعی ۱ و از فرزند چهارم به بعد بیمه شده تبعی ۲ هستند و پدر و مادر و خواهر یا برادر بیمه شده اصلی می تواند جزو بیمه شده تبعی ۳ باشند که باید خاطر نشان کرد که بیمه کردن گروه تبعی ۳ توسط سازمان بهزیستی اختیاری است.

رییس دبیرخانه بیمه درمان مددجویان سازمان بهزیستی در پایان با اشاره به اینکه بیمه پایه مددجویان سازمان بهزیستی همانند دفترچه ای است که سایر افراد در جامعه دارند، گفت: تمام خدمات درمانی که با یک دفترچه بیمه درمان می توان دریافت کرد را شامل می شود.