حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در رابطه با زمان اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، گفت: عملیات پانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، از فردا پنج شنبه 31 تیرماه آغاز می‌شود و تا 8 آبان، اعزام‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره که فردا از مازنداران شروع می‌شود بیش از 92 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور متقاضی تشرف به عتبات عالیات بودند که از این میان بیش از 17 هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در طول سفر برای دانشجویان در نظر گرفته‌ شده، تاکید کرد: قبل از اعزام به همه دانشجویان یک بسته فرهنگی که شامل دو نرم افزار و چهار کتاب است، داده خواهد شد که در طول سفر و در شهر نجف اشرف و کربلای معلی از این بسته فرهنگی سوالاتی در قالب مسابقه طرح و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بازدیدهای ویژه‌ای نیز در کربلا و نجف تدارک دیده شده، سال‌های قبل هم این بازدیدها وجود داشت که به خاطر استقبال دانشجویان هر ساله برگزار می‌شود. در این راستا در نجف بازدید از بیت امام (ره) و کتابخانه آیت‌الله امینی و در کربلا برگزاری کلاس‌های کربلا شناسی و بازدید از اماکن معنوی را برای دانشجویان اعزامی به عتبات خواهیم داشت.

فقیهی در خصوص تعداد اعزام کاروان‌ها در طول روز نیز گفت: روزانه 2 کاروان به شکل هوایی و یک کاروان به صورت زمینی عازم کربلای معلی می شوند.