به گزارش پارس ، محمدتقی طالبیان که در « گشت» از مناطق زلزله زده حضور دارد، در گفت و گو با فارس، افزود: حادثه زلزله ۷.۵ ریشتری دیروز سراوان فقط یک نفر کشته داشت که به علت ریزش سنگ در کوهها رخ داد، در مناطق شهری و روستایی هیچ کشته ای نداشت و فقط ۱۱ نفر مصدوم داشتیم.

وی ادامه داد: از این تعداد مصدوم نیز ۶ نفر به بیمارستان خاش و ۵ نفر به بیمارستان رازی سراوان منتقل شدند که تا صبح امروز ۴ مصدوم بیمارستان خاش و ۴ مصدوم بیمارستان سراوان نیز ترخیص شدند، یک نفر مصدوم هنوز در بیمارستان سراوان مانده است و ۲ نفر از مصدومان باقیمانده در بیمارستان خاش نیز به بیمارستان زاهدان ارجاع شدند.

رئیس اورژانس کشور گفت: به جز تخریب چند ساختمان جزئی می توان گفت همه بخشهای شهری و روستایی مناطق زلزله زده سالم هستند و هیچ آسیبی ندیده اند وحتی خانه های کاه گلی هم ترک نخورده و سالم هستند.

وی افزود: زندگی در مناطق زلزله زده به حالت عادی درآمده و هیچ مشکلی نه از نظر ریزش ساختمان، نه مصدوم شدن افراد و نه مسائل بهداشت محیطی وجود ندارد، برق و تلقن برخی مناطق قطع شده بود که به سرعت ادارات مربوطه مشغول رفع مشکل هستند.

طالبیان اضافه کرد: احتمالاً به علت اینکه زلزله در عمق زمین بوده خسارت و تلفات چندانی نداشته است اما ظاهراً به علت نزدیکی بیشتر کانون زلزله با پاکستان در این کشور بیش از ۳۰ نفر جان باختند.