جمالی معاون سازمان سنجش و دبیر بیست و یکمین المپیاد دانشجویی کشور در حاشیه این المپیاد علمی در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان برگزاری این رخداد علمی اظهار داشت: بیست و یکمین المپیاد علمی کشور طی امروز و فردا با همکاری دانشگاه تربیت مدرس در 20 گروه و 20 رشته امتحانی با حضور 955 نفر انجام می‌شود که از این تعداد افراد شرکت‌کننده 310 نفر از طریق آزمون کارشناسی ارشد و بقیه از طریق امتحان نیمه‌متمرکز که در اردیبهشت ماه انجام شد به این مرحله راه یافته‌اند.

وی بیان کرد: 15 نفر اول این المپیاد در هر رشته می‌توانند بدون آزمون وارد مقطع کارشناسی ارشد شده و این ویژگی حتی شامل دانشجویان سال سوم دانشگاه هم می‌شود.
دبیر بیست و یکمین المپیاد دانشجویی کشور با بیان اینکه نفرات برتر این آزمون به عضویت بنیاد نخبگان درآمده و از امکانات این نهاد علمی استفاده می‌‌کنند، افزود: افراد برتر می‌توانند در بخش‌های فرهنگی علمی و دانشجویی و بنیاد نخبگان فعالیت داشته و از امکانات ادامه تحصیل و حمایت‌های مالی این بنیان استفاده کنند که در این میان نفرات برتر مرد از نظام وظیفه معاف می‌شوند.
جمالی ادامه داد: نتایج این المپیاد در اواسط شهریور ماه اعلام شده که در این میان نتیجه سه رشته این آزمون به صورت جداگانه در اوایل هفته آینده بر روی پورتال سازمان سنجش قرار می گیرد.
وی گفت: 17 تا 21 مرداد ماه المپیاد بین‌المللی در 3 رشته ریاضی شیمی و آمار با حضور 12 کشور از دنیا برگزار شده و نفرات برتر به المپیاد جهانی راه می‌یابند.