حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کشور نامیبیا گفت: ایران کشور بزرگ با تجربیات بسیار زیاد است که به صورت مستقل و بر اساس قانون اساسی اداره می‌شود.

وی با اشاره به ظلم‌هایی که از سوی برخی سلطه‌گران انجام می‌شود، گفت: امروز شاهد این هستیم که ظلم‌های بسیاری در سراسر دنیا و از سوی سلطه‌گران به مظلومان اعمال می‌شود، با این حال معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در حد توان از مظلوم دفاع می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: اگر چنانچه کشورهای مختلف با هم همکاری‌های لازم را در راستای ظلم‌ستیزی انجام دهند، این مشکل می‌تواند رفع شود. با این حال می‌توان به تجربه جمهوری اسلامی ایران در ۳۷ سال اخیر و در راستای ظلم‌ستیزی اشاره کرد.

محسنی اژه‌ای با انتقاد از دستاویز شدن حقوق بشر از سوی غربی‌ها گفت: امروز یکی از ابزارهایی که نظام سلطه به ویژه کشورهای غربی استفاده می‌کنند، دفاع از حقوق بشر با تعاریفی است که خودشان از حقوق و همچنین بشر دارند و متاسفانه به دنبال تحمیل این مفاهیم به کشورهای دیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ظلم‌ها به بشر تحت عنوان حقوق بشر از سوی غربی‌ها اعمال می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه کشورهای سلطه‌گر با این مفاهیم، کشورهای دیگر را تحت سلطه خود قرار می‌دهند.

اژه‌ای در ادامه و در خصوص جایگاه قوه قضائیه در کشورها گفت: معتقدیم که قوه قضائیه در هر کشور می‌تواند در مقابل ظلم و جنایت‌هایی که از سوی سلطه‌گران اعمال می‌شود ایستاده و نقش قابل توجهی را ایفا کند.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور نامیبیا گفت: همان‌طور که شما گفتید کار بازرسی چه در آنگولا و چه در ایران به این راحتی نیست.

سخنگوی دستگاه قضا به نقش خطیر و مهم سازمان بازرسی در ایران اشاره و تصریح کرد: بسیاری از گزارشات سازمان بازرسی مبنای تشکیل پرونده‌های متعددی می‌شود و کار بازرسی صرفا توصیه کردن نیست.

وی در ادامه و در خصوص پرورش تروریسم گفت: یکی از ظلم‌های بزرگ نظام سلطه این است که افرادی را تحت عنوان تروریسم آموزش داده و جذب می‌کنند و در جهت منافع خود تربیت کرده و به عنوان اسلام‌ستیز مطرح می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: بسیاری از تروریست‌ها در کشورهای همسایه ما دست‌پرورده کشورهای غربی هستند و از سوی آنها تجهیز شده و به ضرر اسلام و مسلمین تبلیغ می‌کنند.