حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی قدیم و جدید تهران با بیان اینکه نیروهای مسلح دژی مستحکم برابر دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مانند جزیره‌ای با ثبات در میان دریایی متلاطم است که شمال، جنوب، شرق و غرب آن در آتش می‌سوزد؛ آتشی که از چهار طرف برافروخته شده، قصد ضربه زدن به نظام مقدس ما را دارد و اینجاست که وظیفه خطیر و سنگین نیروهای مسلح در بحث امنیت و اقتدار جامعه بیشتر نمایان می‌شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون دوراندیشی و تبدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و مردم است گفت: جایگاه دادستان در عرصه قضا از جایگاه دادگاه جدا است و در واقع دادستان شمشیر قضا است و باید مراقب باشد.

منتظری یکی از وظایف مهم دادستان نظامی را صیانت از مجموعه نیروهای مسلح از لحاظ اخلاقی، مالی و نظم خواندو افزود: البته ما نباید به عنوان دستگاه قضایی خود را از نیروهای مسلح جدا بدانیم.

دادستان کل کشور در ادامه از تشکیل بخش ویژه نظارت بر دادسراهای نظامی در دادستانی کل خبر داد و گفت: قصد داریم در معاونت نظارت بر دادسراها، بخش ویژه‌ای به منظور نظارت بر دادسراهای نظامی ایجاد کنیم که این بخش، ویژ‌گی‌های خاص خود را دارد.

وی تاکید کرد: البته به هیچ وجه هدف دادستانی کل از این نظارت‌ها، مچ‌گیری نیست بلکه به دنبال آسیب‌شناسی و برطرف کردن مشکلات هستیم.

پس از سخنان دادستان کل کشور، شکرالله بهرامی دادستان نظامی سابق تهران که هم اکنون ریاست بر سازمان قضایی نیروهای مسلح را بر عهده دارد گفت: سال 88که دادستان نظامی تهران بودم با فتنه سنگینی روبه رو شدیم که اگر رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت نبود می توانست مشکلات اساسی ایجاد کند اما با عنایت خداوند، بردباری مقام معظم رهبری و مردم از آن مقطع به خوبی عبور کردیم.

وی ادامه داد: در همان زمان پرونده‌هایی در سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح شد  که به آنها در یک شعبه خاص به خوبی رسیدگی و همگی مختومه شد و یک پرونده‌ها به دادگاه نرفت.

بهرامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دست ما امانت است و حفظ آن از نماز واجب تر گفت: برای اینکه در امر انتخابات مشکلی به وجود نیاید قبل از انتخابات همکاران به تمام کلانتری‌ها رفته و در هر منطقه تذکرات لازم را دادند و قوانین و مسایل را به افراد ارایه کردند و در مجموعه انتخابات در هر دو مرحله، یک تخلف نظامی هم نداشتیم.

در پایان این مراسم، غلامعباس ترکی به عنوان دادستان نظامی جدید استان تهران معرفی شد.