به گزارش پارس ، فریبرز قربان زاده رئیس هیات مدیره ی انجمن طراحان صحنه خانه تئاتر با اعلام این خبر به (ایسنا) ، گفت: این بزرگداشت همزمان با مراسم انجمن طراحان صحنه در هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برگزار می شود.

وی درباره ی برنامه های ویژه این انجمن توضیح داد: ما در دو سال گذشته به دلیل مشکلاتی که گریبان گیر طراحان صحنه را گرفته بود و در اعتراض به مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی، برنامه ای برگزار نکردیم، هرچند هم آن مشکلات به قوت خود باقی است و گویا اراده ای برای حل کردن شان هم وجود ندارد. اما با توجه به تغییر مدیریت تئاتر، امسال در هفته بزرگداشت تئاتر حضور داریم.

قربان زاده در عین حال خاطرنشان کرد: برنامه ها حالت جشن ندارد چون در این وضعیت، جای جشن گرفتن نیست و صرفا بزرگداشت یک همکار- ادنا زینلیان- است باید در این شرایط، خودمان قدر یکدیگر را بدانیم.

رئیس انجمن طراحان صحنه با اشاره به جریانات اخیر مبنی بر اعتراض افسانه ماهیان – کارگردان نمایش « پالتوی پشمی قرمز» نسبت به کپی برداری دکور نمایش اش در نمایش « میاندار باران» تاکید کرد: انجمن طراحان صحنه حتما نسبت به این حرکت واکنش نشان می دهد چراکه دفاع از حقوق مادی و معنوی اعضا از جمله وظایف ماست و چنین مواردی مصداق بارز حقوق معنوی دوستان است.

به گزارش ایسنا، برنامه انجمن طراحان صحنه خانه تئاتر روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

این برنامه همزمان با برنامه های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر که از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت ماه توسط انجمن های گوناگون خانه تئاتر برگزار می شود، برپا خواهد شد.