سردار حسین اشتری در اختتامیه نخستین جشنواره چادرهای آسمانی اظهار داشت: نیروی انتظامی براساس قانون و وظیفه ذاتی خود حافظ کرامت انسانی، امنیت مردان و زنان جامعه و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز وظیفه ناجاست که آرامش، نظم و امنیت را در ابعاد مختلف اخلاقی و اجتماعی برای تمام شهروندان جامعه اسلامی‌مان فارغ از مذهب و تفکرشان ایجاد کرده و از آن پاسداری کند.

فرمانده ناجا با تاکید بر ضرورت تامین امنیت در تمامی نقاط کشور افزود: اگر بنا بر ضرورتی زنی در جامعه ما لازم شد تا به صورت تنها از نقطه‌ای از کشور به نقطه دیگر سفر کند باید این امنیت را داشته باشد که در هر ساعت از شبانه‌روز و در امنیت کامل سفر خود را انجام دهد.

اشتری با بیان اینکه شهروند جمهوری اسلامی با هر تفکر باید امنیتش تامین شود، افزود: اگر نیروی انتظامی با برخی از ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند هدفش ایجاد امنیت است چرا که معتقدیم اگر کسانی هرچند اندک حقوق مردم را در نظر نگیرند و از قانون سرپیچی کنند به تمام جامعه و مردم ظلم کرده‌اند.

وی با اشاره به مذهبی بودن جامعه امروز کشورمان بر نقش پررنگ و همیشگی زنان در پیشرفت و آبادانی کشورمان پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد و با اشاره به قانون عفاف و حجاب گفت: قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و 26 دستگاه مختلف در این رابطه وظیفه دارند. این در حالی است که این شورا 300 مصوبه نیز داشته و نیروی انتظامی تنها یکی از این دستگاه‌هاست که طبق مصوبات این شورا 21 وظیفه برای آن ذکر شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تمامی اقدامات پلیس در حوزه عفاف و حجاب براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود، گفت: حتی در بخش سلبی شاید نیروی انتظامی نتواند 10 درصد از وظایفی که برعهده‌اش گذاشته شده است را انجام دهد.

اشتری با اشاره به موضوع گشت ارشاد و استفاده‌های ابزاری و تبلیغاتی از آن گفت: امروز شاهدیم که هر کسی که در هر شهرستان می‌خواهد کاندیدا شود یا هر کس می‌خواهد در ریاست جمهوری شرکت کند شعار می‌دهد که من گشت ارشاد را برمی‌دارم اما مگر این شدنی است، این قانون است، قانون را تغییر دهید ما هم حرفی نداریم اما ما نمی‌توانیم برخلاف قانون عمل کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی بیش از تمام دستگاه‌های دولتی مردم‌محور بوده و خدمات مردمی ارائه می‌کند، بر ضرورت توجه جدی به موضوع پیشگیری تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که تمام دستگاه‌های فرهنگی و متولیان فرهنگ در موضوع عفاف و حجاب دارای وظیفه هستند و اگر تمامی آنها به وظایف خود عمل کنند نیازی به ورود نیروی انتظامی به این بحث نیست ولی ما معتقدیم حتی اگر هیچ‌کس هم وظیفه خود در این زمینه را انجام نداد ما به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم چرا که ورود ما به این موضوع و مسائل امنیت اخلاقی و اجتماعی خواسته و تقاضای مردم است.