انجمن سرطان آمریکا پیش بینی کرد که  امسال  95 هزار و 270 مورد جدید سرطان روده بزرگ تشخیص داده شده است که اغلب، بیماران مبتلا با پرتودرمانی، جراحی یا شیمی درمانی درمان شده اما همه این روش ها  عوارض جانبی به همراه دارند.

از سوی دیگر در یک مطالعه اخیر بیان شده است که درمان های طبیعی عوارض کمتری دارند. 
اسید لوریک روغن نارگیل که در شیر مادر نیز یافت می شود، دارای خواص ضد سرطان قوی است، این اسید در واقع یک اسید چرب با زنجیره متوسط ​​است که موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.
این روغن برای سلامت کلی بدن بسیار مفیدبوده و در درمان بسیاری از بیماری های تاثیرگذار است، روغن نارگیل خاصیت ضد التهابی ،ضد قارچ، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد ویروس و ضد میکروبی دارد.
 این روغن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده، قند خون را تنظیم و موجب تثبیت سطح انسولین شده و به حفظ وزن متناسب کمک می کند.
در مجله تحقیقات سرطان مطالعه ای منتشر شده  که نشان می دهد اسید لوریک در روغن نارگیل که  50 درصد از آن را تشکیل می دهد دارای خواص ضد سرطان قوی است.
محققان در دانشگاه آدلاید نشان دادند که  بیش از 90 درصد سلول های سرطانی کولون که به سلول های روده حمله کرده بودند با وجود این ماده از بین می روند.
شرکت های دارویی با مشاهده نتایج این تحقیق ها اشتیاق زیادی برای سرمایه گذاری در مطالعه های بیشتر و توسعه یافته برای دست یابی به داروی مبتنی بر این ماده ضد سرطان کلون نشان دادند. 
انجمن تغذیه آمریکا گزارش داد: یافته های  مطالعه های بالینی نشان می دهد که روغن نارگیل (اسیدچرب با زنجیره متوسط ) در درمان و پیشگیری بیماری هایی مانند پوکی استخوان، بیماری های مربوط به ویروس (مونونوکلئوز، هپاتیت C، تبخال مفید و غیره)، بیماری های کیسه صفرا، سرطان کرون تاثیر بسزایی دارد.
علاوه بر این موارد اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​برای درمان بیماری ام اس، دیابت، بیماری آلزایمر،  پارکینسون، هانتینگتون و صرع مقاوم در برابر دارو  موثر است.
مطالعات دیگری نیز قبلا انجام شده است که نشان می دهد این روغن موجب کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی و افزایش کیفیت زندگی  بیماران سرطانی می شود.