محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه گفت: خوردن غذا آن هم در دیر وقت خودعامل بی خوابی یا بدخوابی است و اگر ما به بد خوری هم عادت داشته باشیم با کابوس های شبانه و ... مواجهه می‌شویم. 
این متخصص علوم تغذیه گفت: خوردن غذاهای سرد، خیلی چرب و خیلی شیرین، نه تنها چاقی بلکه بدخوابی و در برخی موارد بی خوابی را برای فرای فرد به دنبال دارد. 
وی افزود: عادات غلط نیز در غذاخوردن فرد را دچار کابوس های شبانه و چاقی می کند. 
عزیزی اظهار کرد: یکی از این عادات انسان استراحت بلافاصله پس از صرف غذا است . مصرف غذا و فاصله تا خوابیدن حداقل باید نیم ساعت به طول بیانجامد درغیر اینصورت معده توان هضم صحیح غذا را نداشته و مواد مغذی آن جذب بدن نمی شود. 
این متخصص تغذیه در ادامه تاکید کرد: خوردن برخی از انواع بستنی ، ماکارونی، در هنگام شب به دلیل وجود چربی فراوان در بی خوابی و کابوس های شبانه دخیل است. 
وی با بیان اینکه غذاهای فست فودی هم در بدخوابی شبانه موثر است گفت: پیتزا و مواد موجود در آن فرد را دچار خواب زدگی و تپش قلب می کند. 
عزیزی افزود: غذاهای پر ادویه، تند همراه با سیر زیاد،سوسیس ، کالباس،  خواب را دچار مشکل کرده و فرد به کابوس های شبانه مبتلا می شود. 
این متخصص علوم تغذیه گفت: مصرف شکلات تلخ، چای غلیظ اضطراب و ضربان قلب را افزایش می دهد بنابراین به هنگام استراحت از مصرف این مواد خودداری کنید. 
وی در ادامه تصریح کرد: گوشت و کله پاچه برای وعده شام مناسب نیست و فرد را دچار بی خوابی و سنگینی در خواب می کند.