به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حمزه شکیب در جریان پانصد چهلمین جلسه شورای شهر و قبل از آغاز دستور کار اعضای شورا با اشاره به وقوع زلزله در استان بوشهر و در منطقه کاکی و شهر شنبه اظهار داشت: این زلزله از لحاظ بزرگی حدود ۶.۱ بود ولی از لحاظ شدت نسبت به زلزله های گذشته از جمله بم پیچ شتابی آن ناچیز بوده است.

وی تصریح کرد: این زمین لرزه در ۲۰ فروردین ۹۲ و در ساعت ۱۶: ۲۲ و ۵۰ ثانیه به وقت محلی در بخش کاکی فاصله ۸۰ کیلومتری از بوشهر اتفاق افتاد که بعد از آن نیز پس لرزه هایی در این منطقه انجام شد.

شکیب خاطرنشان کرد: متأسفانه ساختمان هایی که در این منطقه ساخته می شوند همه از سنگ بوده به طوری که طاق آن نیز از سنگ است که در دنیا بی سابقه است که ساخت چنین ساختمان هایی برای جامعه مهندسی ما، دستگاه های دولتی ناگوار و تعجب آور است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در ادامه به برنامه های کاهش خطرپذیری که در سال ۸۷ تهیه شد اشاره کرد و گفت: علی رغم تلاش هایی که در آن زمان شد این برنامه ها به بایگانی سپرده شد و هیچ فعالیت اجرایی در این زمینه صورت نپذیرفت.

شکیب در ادامه با انتقاد از وضعیت سازمان مدیریت بحران شهر تهران اشاره کرد و گفت: هیچگونه برنامه از سوی این سازمان در این سالها جهت پیشگیری و آماده شدن شهروندان در مقابل زلزله های احتمالی در تهران صورت نگرفته است.

شکیب با بیان این جمله دعا کنید در تهران زلزله به این زودی ها اتفاق نیفتد گفت: امیدواریم دستگاه های متولی وظایف خود را در این زمان بحران انجام دهند.

  پس از صحبت های شکیب، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از کمیسیون عمران خواست تا جلسه ای را با رئیس سازمان مدیریت بحران گذاشته و پیگیری های لازم را در خصوص عدم اجرای مصوبه های قبلی شورا انجام دهد.