به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، عفت شریعتی صبح امروز در سومین جلسه ستاد اجرایی جشنواره بین المللی کوثر در مشهد اظهارداشت: در برنامه ریزی های به عمل آمده تلاش بر این بوده که این مراسم از نظر کیفی و کمی سطح بالایی داشته باشد و مطلعی برای آغاز جشنواره بین المللی کوثر در مشهد مقدس و نیز جشن های ولادت حضرت زهرا (س) و مراسم هفته زن در سراسر کشور باشد.

مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضرت رسول (ص) فقط حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) را به عنوان پاره تن خود معرفی فرموده اند، افزود: پس از تصویب طرح جشنواره با توجه به ولایی بودن مشهد مقدس، ترجیح و اولویت ما برای برگزاری جشنواره کوثر در مشهد بود که از سویی به واسطه مضجع شریف رضوی (ع) شهر ولایت و شهر اهل بیت محسوب می شد و از سویی مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی بود و هدایت و تسری فعالیت های دینی از این شهر بیش از پیش اهمیت دارد.

وی برگزاری موفق جشنواره های استانی کوثر در دو سال گذشته را ستود و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره عظیم ولایی در تمامی بخش های مختلف خود بتواند نقش ماندگار و ارزشمندی از نظر کمی و کیفی از خود به جای گذارد.

مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حماسه سیاسی و اقتصادی حضرت زهرا (س) باید الگوی همگان قرار گیرد، افزود: در بعد سیاسی خوشبختانه نزدیکی به انتخابات و شور و شعور مردم در این رابطه خود حماسه سیاسی خلق می‎ کند، بنابراین باید تلاش کنیم در بعد اقتصادی، ابعاد حماسه اقتصادی حضرت زهرا (س) را برای مردم روشن کنیم و الگوی شایسته ای از این نظر در مقابل دیدگان همه به ویژه در منظر خانواده ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: سال ۹۲ باید سال پیروزی و سربلندی ملت ایران هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی باشد.

شریعتی ادامه داد: باید راهکارهایی که در سیره و سبک زندگی آن حضرت وجود دارد و به مدد آن می‎ توان خانواده ها را در مقابل آسیب‎ های اقتصادی و تحریم‎ های خارجی حفظ کرد را استخراج و به عنوان الگوی تمام عیار در این زمینه قرارداد.

وی گفت: به زودی دبیرخانه دائمی جشنواره بانوان آسمانی دفتر امور زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‎ اندازی می‎ شود.

شریعتی افزود: پس از برگزاری جشنواره بانوی فضیلت حضرت خدیجه (س) ، با موافقت وزیر فرهنگ، دبیرخانه جشنواره‎ های بانوان آسمانی در محل وزارت ارشاد تشکیل می‎ شود.