ساعت 23:45 چهاردهم تیر ماه 94 مرد جوانی در تماس با پلیس اعلام کرد که از منزلش واقع در فلکه سوم تهرانپارس خیابان 192 غربی سرقت شده است.

دقایقی بعد تیمی از مأموران انتظامی در محل اعلام خبر حاضر شدند و مرد جوان در ادامه اظهاراتش به آنها گفت: حدود ساعت 22 از منزل خارج شدم و ساعت 23:30 برگشتم، زمانیکه جلوی در خانه رسیدم متوجه شدم قفل در شکسته و از منزلم سرقت شده است.

وی درباره اقلام سرقت شده از منزلش به مأموران گفت: حدود 100 گرم طلا، دو و نیم میلیون تومان پول نقد، دوربین فیلم‌برداری، چند عدد تلفن همراه و تعدادی وسایل دیگر از منزلم سرقت شده است.

پس از ثبت شکایت مرد جوان تیمی از مأموران اداره آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارق منزل دست به کار شدند تا اینکه مأموران در تاریخ یک تیر 94 با ردیابی یکی از تلفنهای همراه به سرقت رفته متوجه شدند دختر جوانی با قرار دادن سیم کارتی داخل تلفن همراه سرقتی در حال استفاده از آن است، شواهد نشان داد دختر جوان خواهر یکی از متهمان سابقه‌دار در سرقت منزل است و سارق منزل در پنجم تیر 94 دستگیر و پس از اعتراف به 37 فقره سرقت از منزل با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.

با به دست آمدن این سرنخ، دختر جوان چندین بار به اداره آگاهی احضار شد و به دلیل عدم حضور اداره آگاهی بازپرس پرونده دستور دستگیری وی را صادر کرد.

سیزدهم اردیبهشت سال جاری دختر بیست و سه ساله به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد و در اظهاراتش به علی وسلیه ایرد موسی؛ بازپرس شعبه پنجم این دادسرا گفت: برادرم شهروز سابقه سرقت از منازل را دارد، او سال پیش به من یک تلفن همراه هدیه داد و چون آن تلفن همراه کارتن به همراه داشت من متوجه سرقتی بودنش نشدم و مدت کمی نیز از آن استفاده کردم.

سرانجام چند روز بعد مجددا شهروز بازداشت شد و صبح امروز به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد و در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: در سرقتی که یک سال قبل به همراه دوستم انجام دادیم، چند گوشی از آن خانه سرقت کردیم که من یکی از آنها را به عنوان کادو به خواهرم داد و او از سرقتی بودن تلفن همراه خبری نداشت.

پس از اظهارات شهروز، وی برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت.