محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پلمپ کارگاه تولید کفش و کیف در محله سپهسالار تهران، اظهار داشت: شرکت ساماندهی به استناد بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، حدود 15 کارگاه تولید کفش و کیف را پلمپ کرده است.

 

وی با بیان اینکه شرکت ساماندهی به تعدادی از کارگاه های کیف و کفش که در پشت جبهه مغازه های کیف و کفش سپهسالار فعالیت می کنند، اخطار داده است، افزود: این کارگاه ها به دلیل استفاده از چسب، تینر و غیره وضعیت بسیار خطرناکی دارند، به همین منظور باید از شهر تهران خارج شوند.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وجود کارگاه های کیف و کفش در کنار خانه های مسکونی و همچنین واحدهای تجاری بسیار خطرناک بوده و موجب آتش سوزی گسترده در محله سپهسالار خواهد شد.

 

حقانی با بیان اینکه اتحادیه صنف کیف و کفش، اتاق اصناف کشور، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و وزرات صنعت و معدن و تجارت تفاهم نامه ای برای خروج این کارگاه های صنعتی امضاء کرده اند، تصریح کرد: خارج از شهر تهران و در شهرک های صنعتی زمینی با قیمت ارزان برای 10 هزار کارگاه تولیدی کیف و کفش در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه کارگاه های تولیدی مساحتی از 60 تا 5 هزار متر دارند، تاکید کرد: این کارگاه ها در 7 رسته مختلف شغلی مانند دوزندگی فعالیت خواهند کرد.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر 3 هزار کارگاه تولیدی کیف و کفش برای خروج از تهران و انتقال کارگاه های خود به شهرک صنعتی، ثبت نام کرده اند، گفت: مقدمات انتقال این 3 هزار کارگاه فراهم شده اما همچنان بیش از 7 هزار کارگاه، اقدامی برای ثبت نام جهت انتقال به این شهرک انجام نداده اند.