سردار محمد مسعود زاهدیان در پاسخ به " چرایی بازگشت معتادان متجاهر به محله هرندی" اظهار کرد : ساماندهی معتادان متجاهر به عنوان اقدامی برخاسته از متن قانون در راستای پاکسازی محلات، توسعه سلامت، امنیت و انتظام اجتماعی مورد مطالبه جدی مردم ، مسئولان و در رأس آن مقام معظم رهبری است.

وی افزود : نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان عملیاتی در این زمینه به همراه دیگر دستگاه های متولی نظیر قوه قضائیه، بهزیستی، شهرداری و ... در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر ورود کرد.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر ناجا با بیان اینکه ساماندهی و ایجاد مراکز نگهداری و بازتوانی معتادان متجاهر از اولویت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد : پاکسازی محله ای همچون " هرندی" از وجود معتادان متجاهر، اقدام اولیه بوده و بایستی با مداخله موثر متولیان حوزه "درمان و بازتوانی" اثربخشی آن را تضمین کرد، که متأسفانه عدم امکانات لازم و بستر مساعد در این خصوص یکی از مشکلات جدی ساماندهی موثر پیرامون معضل معتادین متجاهر است.

براساس گزارش سایت پلیس، وی خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی بارها اعلام کرده که در کسری از هفته قادر به جمع آوری معتادان متجاهر است و در این راستا نیز اقدامات لازم را انجام داده اما " ایجاد مراکز نگهداری و درمان معتادان" از اولویت بسزایی برخوردار است.