محمد رضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاه گفت: بسیاری از دانشجویان پذیرفته شده به دلیل شرایط تحصیلی و یا مالی شاید نتوانند به این سفر اعزام شوند، در این صورت اولویت بعدی با دانشجویان ذخیره است و کسانی که شرایط مالی و تحصیلی‌شان مهیا باشد می توانند در صورت انصراف زائران اصلی به عتبات از دانشجویان ذخیره استفاده کرد.
وی ادامه داد: در این دوره  بالغ بر 13 هزار نفر را به این سفر معنوی اعزام می‌کنیم، در صورتی که اعزام در آن تاریخ نباشد امکان آن هست که در کاروان های دیگر اعزام بشونند.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: همچنین در تفاهم نامه با بانک ملت که داشتیم دانشجویان می تواند از تسهیلات این بانک برای این سفر معنوی استفاده کنند.
فقیهی افزود: برای گرفتن وام باید دستورالعمل از بانک به شعب ارسال شود که خبر آن متعاقبا از سایت لبیک اطلاع رسانی می شود، بنابراین زائرین تا قبل از ابلاغ دستورالعمل از مراجعه به شعب خودداری کنند.
این مقام مسئول یادآور شد: دانشجویانی که نامشان در قرعه کشی به عنوان زائر اصلی و ذخیره نشده اعلام نشد می توانند با در سامانه لبیک که در ماه های آینده اطلاع رسانی می‌شود ثبت نام کنند.
گفتنی است؛ زائران ذخیره و اصلی برای نهایی کردن ثبت‌نام تا ۵ تیرماه سال جاری فرصت دارند اقدام کنند.