محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران در خصوص چرایی حمایت کمیته امداد از این بالاشهرنشین‌های پایتخت گفت: کمیته امداد در منطقه یک شهرداری تهران 326 خانوار، منطقه دو 1337 خانوار و منطقه سه 272 خانوار و در مجموع 1935 خانوار را در مناطق یک، دو و سه شهرداری تهران تحت پوشش خود دارد.

وی درباره علت تحت پوشش بودن این افراد نیز عنوان کرد: فوت سرپرست خانوار، از کارافتادگی، طلاق و بیماری از عمده دلایل اصلی حمایت کمیته امداد از مددجویان ساکن مناطق بالای شهر تهران است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در باره عمده علل حمایت کمیته امداد از مددجویان منطقه یک تهران، تشریح کرد: در منطقه یک 20 درصد به علت بیماری سرپرست، 42 درصد به علت فوت سرپرست، 24 درصد به علت طلاق و 12 درصد به علت از کارافتادگی سرپرست و 2 درصد نیز بنابرسایر علل، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

ولیئی در مورد دلایل اصلی حمایت کمیته امداد از مددجویان منطقه دو تهران نیز اظهار کرد: در منطقه دو 31 درصد به علت فوت سرپرست، 48 درصد طلاق، 10 درصد از کارافتادگی، سه درصد بیماری سرپرست و هشت درصد بنا بر سایر علل تحت پوشش هستند.

وی همچنین در ارتباط با مددجویان  منطقه سه تهران نیز عنوان کرد: در منطقه سه نیز 48 درصد به علت فوت سرپرست، 25 درصد طلاق، 19 درصد از کارافتادگی سرپرست، 6 درصد بیماری سرپرست و 2 درصد بنا به سایر علل تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مهندس سید پرویز فتاح ضمن بیان آنکه مددجویان بالای شهر نشین کمیته امداد با وجود آنکه در مناطق شمالی تهران زندگی می‌کنند اما از لحاظ معیشتی و مالی دچار مشکلاتی هستند، اظهار کرد: آن دسته از مددجویانی که در مناطق شمال شهر تهران ساکن هستند با وجود سکونت در مناطق مرفه نشین، عمدتا دارای مسکن ساده و فرسوده هستند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد نیز در این مناطق به عنوان نیروهای خدماتی و کارگری مشغول به کار بوده و تنها در مناطق شمال شهر سکونت دارند؛ به این ترتیب بنابر شرح وظایف امداد این افراد شرایط تحت پوشش بودن را دارند.

رییس کمیته امداد در ادامه تاکید کرد:چنانچه فرد متمکنی در این مناطق بنا به علل مختلفی بجز مشکلات اقتصادی و معیشتی تحت پوشش کمیته امداد  قرار گرفته باشد، تخلف بوده و با آنها برخورد خواهد شد.