سید جواد علوی درباره رمضان اظهار داشت: توصیه می‌کنیم برای وعده افطار، غذاهای ساده خورده شود.

به گفته وی با توجه به فاصله کم افطار تا سحری, غذای دیگری خورده نشود تا در وعده سحری اشتهای کامل باشد, در این فاصله می‌توان از میوه‌های خوب و نوشیدنی‌های مناسب به میزان کافی مصرف کرد.

این کارشناس طب سنتی گفت: اگر در هنگام افطار پرخوری کنید یا شکم خود را از خوردنی‌هایی مانند طالبی پر کنید، دیگر شام‌خوردن به شما ضرر وارد می‌کند.

علوی افزود: تشنگی، الزاماً با نوشیدن آب برطرف نمی‌شود و مصرف موادغذایی مانند کاهو، خیار بوته‌ای بدون پوست و بدون نمک، سکنجبین، خاکشی، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه و جو نیز به تأمین رطوبت مورد نیاز بدن کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: برخی تشنگی‌ها ناشی از عطشِ قلبی هستند که به علت تنفس در هوای گرم و برخی عوامل روحی ایجاد می‌شوند. این تشنگی‌ها معمولاً با نوشیدن آب خنک چندان برطرف نمی‌شود و تنها با قرارگرفتن در محیط خنک و به‌کام‌کشیدن هوای خنک رفع می‌شود.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: از دیگر روش‌های کاهش این نوع عطش، بوییدن سیب به‌ویژه سیب گلاب، خیار و لیمو و گلاب است. دوغ، اگر بسیار چرب، پرنمک و گازدار نباشد، می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی مفید، حدود نیم تا یک ساعت پس از غذا، در ماه مبارک رمضان مصرف شود یادتان باشد به دوغ یک قاشق مرباخوری پونه کوهی یا نعناع اضافه شود.