مسعود ثقفی با اشاره به برنامه نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیر دولتی شهر تهران با محوریت نحوه دریافت شهریه اظهار کرد: این طرح از نیمه اردیبهشت سال جاری شروع شده و به صورت هوشمند، مستمر و منظم تا پایان اسفند 95 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس ستادهای نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیر دولتی در مناطق شهر تهران به منظور مدیریت مؤثر و صحیح بر نظارت و رسیدگی به تخلفات مدارس غیر دولتی با جذب حدود 50 ناظر تشکیل شده است.

69 تخلف مدارس غیر دولتی کشف و در حال رسیدگی است

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از 400 بازدیدی که تاکنون از مدارس غیر دولتی ا نجام شده است 69 مورد تخلف کشف و پرونده آن برای رسیدگی به شورای نظارت مدارس غیر دولتی شهر تهران ارسال شده است. همچنین 17 پرونده به مراجع قضایی ذیربط ارسال شده و در انتظار رسیدگی است.

ثقفی ادامه داد: مجازاتهایی که برای تخلفات مذکور در قانون پیش بینی شده است شامل عزل مدیر، توقف فعالیت های مدرسه از یک تا سه سال و استرداد وجوه مازاد بر شهریه مصوب است.

قبل از ثبت نام میزان شهریه مصوب مدرسه را رصد کنید

وی گفت: برای اثر بخشی کامل برنامه نظارت بر نحوه دریافت شهریه مدارس غیر دولتی توجه خانواده ها را به توصیه هایی جلب می کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این توصیه ها تأکید کرد: خانواده ها قبل از ثبت نام اطلاعات کامل مدرسه را از قبیل میزان شهریه مصوب و جزئیات خدمات آموزشی و پرورشی که باید در معرض دید خانواده ها قرار بگیرد، مطالعه کنند.

خانواده ها با ناظران آموزش و پرورش همکاری داشته باشند

ثقفی ادامه داد: دریافت یک نسخه از قرارداد ثبت نام از مدرسه که باید به طور کامل جزئیات خدمات آموزشی و پرورشی مدرسه در آن مشخص و به امضای مدیر مدرسه رسیده باشد باید مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد همچنین خانواده ها با ناظران آموزش و پرورش درصورت تماس با آنها یا دعوت از آنها جهت بررسی مستندات وجوه پرداختی بابت شهریه همکاری لازم را داشته باشند.

اطلاعاتی که خانواده ها باید در رابطه با پرداخت شهریه بدانند

وی خاطر نشان کرد: خانواده دانش‌آموزان در زمان ثبت نام باید فقط شهریه مصوب مدرسه را که شامل تمام برنامه های مصوب و فوق برنامه آموزشی و پرورشی مدرسه است پرداخت کنند و استفاده از سایر خدمات از جمله لباس فرم، غذا و سرویس ایاب و ذهاب کاملا اختیاری است و در صورت تمایل و انتخاب این خدمات باید اولا از مجوز قیمت خدمات اطمینان حاصل کنند و ثانیا استفاده از هر کدام از آنها باید بر اساس قراردادهای جداگانه باشد و هزینه این خدمات جزو  شهریه محسوب نمی شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از تمام خانواده ها که تصمیم دارند فرزند خود را در مدارس غیر دولتی ثبت نام کنند درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طریق صندوق الکترونیکی 09123804414 یا شماره تلفن های 88964033 و 88964006با ذکر نام مدرسه و مبلغ دریافتی بدون ذکر مشخصات دانش آموز تخلفات صورت گرفته را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: به طور قاطع می گوییم در صورت مستند بودن موارد طرح شده ظرف 72 ساعت مبالغ مازاد شهریه را به خانواده ها باز می گردانیم.