دکتر مجتبی شریعتی نیاسر به این پرسش که آیا شهریه دانشگاه‌های دولتی در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت،پاسخ داد: وزارت علوم تصمیمی بر افزایش شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید ندارد،اما به طور کلی درمورد شهریه دانشگاه‌ها،هیات امنای دانشگاه ها تصمیم گیری می کنند. سال گذشته نیز از طرف وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که شهریه باید توسط هیات امنای هر دانشگاه تعیین شود.

اعلام نتایج سطح بندی دانشگاه‌های دولتی قبل از مهرماه

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه با اشاره به سطح بندی دانشگاه‌های دولتی اظهار کرد:سطح بندی دانشگاه‌های دولتی تمام شده است و بعد از تایید وزیر علوم ابلاغ می شود.نتایج قبل از مهرماه اعلام شده و جزییات آن بعد از انتشار نتایج،اعلام می شود.رتبه بندی نهایی دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی نیز در حال جمع بندی است و فکر می کنم طی هفته های آینده اعلام شود.

شریعتی نیاسر درمورد حذف واژه غیرانتفاعی از نام این موسسات گفت:حذف واژه غیر انتفاعی نیز روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و چندین مورد مکاتبه بین وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته،شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بار در این مورد ایرادی را مطرح کرد که قرار شد مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرد، نتیجه بازنگری مجدد به شورای عالی منعکس شد و در انتظار هستیم که در دستور کار شورا قرار بگیرد.