به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، بهمن سال گذشته، سید صادق رضایی - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - در مراسم اهدای جوایز این جشنواره اعلام کرد که از این پس این رویداد دوسالانه، هر ساله برگزار خواهد شد.

در این میان، دبیرخانه جشنواره ۱۸ تیر، روز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده نام دار کتاب های کودکان، را - که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نام گذاری شده است - به عنوان روز اهدای جوایز جشنواره تعیین کرده است.

در همین حال با توجه به زمان اندک باقی مانده، روز ۱۵ اردیبهشت به عنوان آخرین مهلت ارسال سه نسخه از هر اثر از سوی ناشران، نویسندگان، شاعران، مترجمان و تصویرگران فعال در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان تعیین شده است تا آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۱ (چاپ اول) توسط گروه های داوری مورد ارزیابی قرار گیرد.

این آثار مطابق معمول سال های گذشته در گروه های سنی خردسالان، کودکان و نوجوانان و در بخش های شعر، داستان تألیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، مذهبی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تصویرگری داوری خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام این فراخوان، قرار است امسال نمایشگاهی تخصصی از کتاب های برگزیده ناشران برتر حوزه کودک و نوجوان نیز از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ تیرماه ۱۳۹۲ به مدت یک هفته برگزار شود، که شرایط واگذاری غرفه ها به زودی اعلام خواهد شد.

دبیرخانه شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در تهران خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۶، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قسمت انتشارات، قرار دارد.