علی اصغر بیات در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان افزود: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که در جلسه ۹۴.۱۲.۱۸ شورای عالی کار به تصویب رسید و همچنین مطابق با ماده ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ تامین اجتماعی که در تاریخ ۱۶ خرداد به تصویب هیات وزیران رسید، میزان افزایش مستمری و کمک های جانبی بازنشستگان از ابتدای فروردین امسال در تمامی سطوح حقوقی ۱۴ درصد افزایش یافت.

وی گفت: تمامی مستمری بگیران، بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگانی که تا پایان سال ۹۴ پرونده مستمری آنها برقرار شده، مستمری شان از ۷۱۲ هزار تومان به ۸۱۲ هزار و ۱۶ تومان افزایش یافته است.

بیات با اشاره به اینکه مجموعه دریافتی ماهانه مستمری بگیران بر اساس مصوبه هیات وزیران نباید کمتر از ۹۰۰ هزار تومان باشد و مابه التفاوت مجموع دریافتی ها تحت عنوان ترمیم افزایش حقوق سال ۹۵ محاسبه می شود تاکید کرد: در مجموع در همه سطوح مزدی، مستمری ها به یک میزان افزایش یافته و هر فردی که با افزایش های مدنظر حقوقش به ۹۰۰ هزار نرسد،مابه التفاوت آن پرداخت شده و آن را به ۹۰۰ هزار تومان می رسانند.

رئیس کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به کمک های جانبی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: کمک هزینه جانبی عائله مندی ۳۴ هزار و ۹۹۸ تومان، کمک هزینه جانبی حق اولاد ۷ هزار و ۶۸ تومان، کمک هزینه همسر متکفل فرزند ۱۷ هزار و ۴۹۹ تومان، کمک هزینه مسکن ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و بن معیشت مستمری بگیران نیز به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی به حق سنوات مازاد در ۲۰ سال سابقه پرداختی حق بیمه بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: مستمری بگیران به ازای هر سال اضافه بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه ۵۰۰ تومان با رعایت مفاد مندرج در بخشنامه به آنها دریافت میکنند.

به گفته بیات، افزایش یکسان حقوق در همه سطوح های مزدی ،باعث رضایت نسبی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران بوده است.

رئیس کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باتاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی از منابع عمومی دولتی استفاده نمی کند، افزو: از دولت انتظار داریم با توجه به اینکه در سال های گذشته نرخ تورم حقوق بازنشستگان اضافه نشده و هزینه زندگی نسبت به افزایش حقوق آنها پیشی گرفته است، به همین دلیل می طلبد که دولت نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

وی گفت: همچنین انتظار داریم با توجه به اینکه تامین اجتماعی بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته دارد و ماهیانه ۳ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات آنها پرداخت می کند، بنابراین دولت نیز نسبت به پرداخت بدهی های خود که در حال حاضر ۱۲۰ هزار میلیارد شده است در یک برنامه مدون اقدام کند برای اینکه سازمان بتواند به تعهدات خود در قبال ذی‌نفعان اقدام کند.