علی احمدیان معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: دانشگاه خواجه نصیر در مقطع دکتری 188 نفر ظرفیت دارد که به طور معمول حدود 10 برابر ظرفیت داوطلب برای مصاحبه معرفی می‌شوند و برابر این اساس 1350نفر به ما معرفی می شوند که مصاحبه‌ها انجام شده و درحال حاضر گروه‌ها و دانشکده‌ها در حال جمع‌بندی برای اعلام اسامی 188 نفر نهایی هستند.
وی افزود:نحوه پذیرش این افراد به گونه ای است که 20 درصد ضریب برای سنجش و آزمون و 80 درصد باقی مانده برای مصاحبه در نظر گرفته می شود.
معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ادامه داد: 54 نفر بدون آزمون در بخش استعدادهای درخشان داریم،که 190 نفر شرکت‌کننده داشتیم و این افراد نیز همزمان با داوطلبان آزمون دکتری مصاحبه آنان صورت گرفت.
احمدیان اظهار داشت:برای انجام  پذیرش دانشجویان دکتری توافقی بین طرفین دانشجو و دانشگاه انجام می‌شود تا دانشجو به دانشگاه دیگری نرود ولی امسال باتوجه به افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان پس از اعلام نتایج نهایی، تعهد گرفته می‌شود تا دانشجو به دانشگاه دیگری جواب مثبت ندهد.
وی یادآورشد:938 نفر در کارشناسی ارشد ظرفیت داریم و 116 نفر هم به صورت بدون آزمون و استعداد درخشان پذیرش می‌کنیم، ولی هنوز پذیرش در این مقطع انجام نشده است.