عبدالرضا عزیزی  منتخب مردم شیروان در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: بروز آلودگی هوا در کشور علت های متعددی دارد که متاسفانه مسئولان بدون جستجوی علت، تنها با در نظر گرفتن طرح زوج و فرد در هنگام بحران ، به درمان مقطعی این معضل می پردازند.

وی تصریح کرد: ورود ریز گردها از کشورهای همسایه ،آلودگی ناشی از خودروهای بی کیفیت، بنزین نامناسب، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروهای فرسوده و... از علت های پدید آمدن آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها هستند، بنابراین این معضل تنها با همکاری مسئولان  و ارایه خدمات استاندارد برطرف می شود.

منتخب مردم شیروان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا باید برای کلان شهر ها به طور جداگانه تصمیم گیری شود، افزود: متاسفانه با وجود دلایل متعدد پدید آمدن آلودگی، گویا مسئولان تنها راه حل رفع آن را در اجرای طرح زوج و فرد می بینند به این دلیل که تاکنون ، ارائه برنامه مدونی را از آن ها ندیده ایم و تمامی برنامه های اجرا شده در این بخش، گذرا ، لحظه ای و بدون قانون دائمی بوده است.

عزیزی در خصوص کنترل ریز گردها تاکید کرد: کنترل آلودگی هوا در کشور نیاز به همکاری تمامی بخش های مرتبط دارد و نیز در بحث ریزگردهایی که بیشتر آن از سمت عراق  وارد کشور می شود، نیازمند به تعامل با همسایگان هستیم که در حال حاضر با اوضاع نابه سامان عراق و کشور های پیرامون امکان مذاکره با آنها وجود ندارد.

منتخب مردم شیروان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: امیدواریم در مجلس دهم ارائه راهکارهای جدی تری را از مسئولان شاهد باشیم.