به گزارش پارس به نقل از فارس، عبدالرضا امیدوار شهری اظهار داشت: طی امروز و فردا برای پایتخت بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وزش موقت باد در شهر تهران، بیان داشت: طی امروز و روز یکشنبه در تهران وزش موقتی باد خواهیم داشت ضمن آنکه دمای هوا در این کلانشهر ۲ تا ۴ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی با اعلام اینکه کاهش دما در شمال شهر کشور محسوس تر خواهد بود، اضافه کرد: به سبب فعال بودن سامانه بارشی جدید که جمعه وارد کشور شد، دمای هوا در این نیمه کشور ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

امیدوار شهری ادامه داد: این سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و سبب بارش باران در برخی نواحی کشور شده است که پیش بینی می شود روز دوشنبه از مرزهای شرقی خارج شود.

به گفته وی، بر همین اساس دمای هوا در مناطق مختلف کشور از روز دوشنبه با روند افزایشی همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا در استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگلیویه و بویراحمد، شرق خوزستان و سپس در استانهای اصفهان، مرکزی، قم، شرق تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و همچنین بارش کوتاه مدت تگرگ از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی بیان داشت: بر همین اساس در این مدت آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته امیدوار شهری این شرایط روز دوشنبه به استان خراسان رضوی محدود می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: طی این مدت در برخی منطقه استان های خوزستان و ایلام گردوخاک سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود و نیمه غربی خلیج فارس نیز مواج پیش بینی می شود.