علی ستوده امروز در دشتی اظهار داشت: تعداد 73 نفر بیمار کلیوی و پیوندی زیر پوشش انجمن کلیوی دشتی قرار دارند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان دشتی گفت: درمان، خرید دارو و ایاب و ذهاب بیماران کلیوی ماهانه بیش از یک‌میلیون و 500 هزار تومان هزینه در بردارد که به‌تنهایی قادر به تأمین این هزینه نیستیم.

وی افزود: از نیکوکاران و خیرین استمداد می‌طلبم در صورت صلاحدید به هر میزان که می‌توانند این انجمن خیریه را در راستای کمک به بیماران کلیوی یاری دهند.

ستوده یادآور شد: بخش دیالیز بیمارستان زینبیه شهر خورموج که بزرگ‌ترین ساختمان دیالیز استان بوشهر است با تلاش و پیگیری‌های مستمر فرماندار و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمینی به مساحت 581 مترمربع ساخته‌ شده است.

وی اضافه کرد: بخش دیالیز بیمارستان زینبیه خورموج با استقرار 14 دستگاه تخت در هفته سلامت سال 94 به بهره‌برداری رسید و قابل‌ افزایش تا 20 تخت است.

ستوده خاطرنشان کرد: با استقرار 14 دستگاه در این بخش خدمات‌رسانی به بیماران کلیوی و پیوندی به نحو قابل‌توجهی بهبود یافته اما مشکل اصلی ما خرید دارو و ایاب و ذهاب این بیماران که برخی در روستاها هستند بسیار مشکل است که امیدوارم با کمک خیرین این مشکل نیز برطرف شود.

بخش دیالیز بیمارستان زینبیه خورموج سال گذشته با حمایت استاندار بوشهر و با خرید 14 دستگاه دیالیز و با احداث ساختمان تازه تأسیس آن و تجهیزات جانبی با اعتبار 3 میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.