احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور در روزهای آتی گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت سامانه بارشی از امروز در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به شکل رگبار پراکنده باران و گاهی همراه با رعد وبرق و وزش‌باد شدید موقت خواهد بود.

وی با بیان اینکه همچنین از عصر امروز جمعه با گذر موج کم دامنه از شمال غرب کشور رگبار و رعد وبرق و وزش‌باد رخ خواهد داد، اظهارکرد: در روز دوشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز سه شنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، ادامه داد: این سامانه به تدریج شمال غرب، غرب و به‌تدریج دامنه های البرز را فرا خواهد گرفت و پیامد آن ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت خواهد بود.

به گفته وظیفه طی امروز و فردا در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید توام با گردوخاک رخ خواهد داد که سبب کاهش شدید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و از دوشنبه بعدازظهر با تشکیل توده گرد وخاک بر روی کشور عراق و احتمال وقوع گردوخاک در جنوب غرب و پاره ای از مناطق غرب کشور در روز سه شنبه وجود دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین درباره وضعیت هوای پایتخت در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیزگفت: از امروز به طور میانگین روزانه یک درجه به بیشینه دمای هوای تهران اضافه شده و از 31 درجه بالای صفر به 33 درجه بالای صفر در روز سه‌شنبه خواهد رسید. همچنین در روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری و دربعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

وظیفه همچنین اهواز را با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر به عنوان گرم‌ترین شهر کشور در روز دوشنبه اعلام کرد.