به گزارش پارس ، علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری در گفتگو با مهر، گفت: علیرضا قزوه جدا از شاعر بودنش، از شخصیت های بارز فرهنگی کشور است. وجه بارز شخصیت او شاعری است ولی قزوه واقعا یک شخصیت فرهنگی است که برپایی جشنواره های مختلف، توسعه شعر و فرهنگ در فضای رسانه ها، پیوند شعر با جریانات اجتماعی و… را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: آقای قزوه از همه جهت در عرصه فرهنگ تاثیرگذار بوده و شعرش هم شناسنامه دار است. بعضی از آثار و اشعارش هم که در مقاطعی واقعا راهگشا و اصطلاحا خط شکن بوده است. توجه به جوانان و تربیت آنان، همچنین ایجاد پیوند بین آن ها و جریان شعر پیشکسوتان از دیگر کارهایی است که قزوه انجام داده است و این کار حتی در زمینه برخی نوجوانان نیز انجام شده است. این شاعر در سال های اخیر که در خارج از کشور به سر برده است، در چند نوبت شعرای کشور را به خارج از کشور دعوت کرده و باعث حضورشان در همایش های بین المللی شده است.

داوودی در ادامه درباره هدف برگزاری مراسم تقدیر از قزوه در حوزه هنری گفت: برنامه ای که برای تقدیر از آقای قزوه در نظر گرفته ایم، اصلا از نوع تجلیل و بزرگداشت های معمول و رسمی نیست. بلکه بیشتر یک نوع مراسم تقدیر و تشکر است و بیشتر هم به مناسبت بازگشت قزوه از سفر چند ساله اش به خارج از کشور برگزار می شود. بنابراین این مراسم را به نوعی باید اعلام « خسته نباشید» و « خوش آمدید» به این شاعر تلقی کرد.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری گفت: این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز دوشنبه ۲۶ فروردین در حوزه هنری برگزار خواهد شد و چهره های زیادی اعم از شاعر و غیر شاعر چون علی معلم، حجت الاسلام سید محمود دعایی، محسن پرویز، بهروز اثباتی، سعید حدادیان، جواد محقق، یوسفعلی میرشکاک، پرویز بیگی، حسین اسرافیلی، محمدرضا عبدالملکیان و… در این برنامه حضور خواهند داشت.