محمدرضا حافظی در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: 19 سال پیش این حرکت را در کشور آغاز کردیم و در اولین سال تعداد انگشت‌شماری بودیم اما هر سال حضور مردم، پر‌شور‌تر و اثر‌گذار‌تر از سال‌های قبل شده است.

وی افزود: هم اکنون 600 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور و یکهزار خیر در سراسر جهان از ما حمایت می‌کنند؛ ما با خدای خود باز عهد می‌بندیم که در این امر مقدس سازندگی، با عشق و علاقه بیشتر حضور پیدا کنیم و برای دانش فرزندانمان زمینه‌سازی کنیم. البته در کار خیر عدد و رقم مهم نیست.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز ادامه داد: دین اسلام بیان داشته که فضیلت دانش بالاتر از عباداتی است که مردم به جا می‌آورند؛ نماز ستون دین است اما فضیلت دانش بالاتر از نماز و زیارت خانه خدا عنوان شده است. البته باید یک نکته را نیز در نظر داشت که هر پولی لیاقت سرمایه‌گذاری در این امر مقدس را ندارد که حضور شما در این مراسم نشون می‌دهد این لیاقت را دارید.

حافظی خاطرنشان کرد: سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری حضور پیدا کردم، ایشان فرمودند بعد از انقلاب جامعه خیرین مدرسه‌ساز پدیده مبارکی است که به‌وجود آمده و نمونه بارز آن سپردن کار مردم به مردم است.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز در این مراسم، گفت: هیچ تردیدی نداشته باشید که حضور فیزیکی شما در این جشنواره برکاتی دارد که اثر مثبت و پایداری آن در زندگی‌تان به‌وجود خواهد آمد؛ امام راحل (ره) می‌فرماید "همه کشور باید مدرسه شود". ایشان به این امر آگاه بودند که اگر مردم دارای دانش باشند در دنیای کنونی می‌توانند به افتخارات بزرگی برسند.

در این مراسم از خیرین مدرسه‌ساز استان با اهدای لوح تقدیر شد.