پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهدید به خروج از کابینه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل برخی مشکلات ساختاری و مالی در امور بهداشتی، مسوولین ارشد دولت را به خروج از کابینه تهدید کرده است.

البته برخی منابع، خبر می دهند که وی متن این تهدید را به صورت مکتوب در اختیار رئیس جمهور نیز قرار داده است.

گفته می شود بحث استعفای وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیش از همه به تجمیع بیمه ها و عدم تامین اعتبار طرح سلامت باز می گردد.

توافقات زیرپوستی تصمیم گیران حوزه سلامت در ابتدای شروع بکار دولت یازدهم، بر این بود که بیمه ها تجمیع شوند و مدیریت آنها نیز یکسان باشد تا شاید مشکلات "درمان" و "بیمه" که سالهای سال است گریبان حوزه سلامت را گرفته، رنگ ببازد. اما با گذشت سه سال از عمر دولت، وزیر بهداشت از بیمه ها گلایه دارد و در مقابل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادغام نشدن بیمه ها به شدت حمایت می کند. در واقع، واکنشهای معنادار دو وزیر به موضوع ادغام بیمه ها، حاکی از این است که حوزه سلامت همچنان گرفتار حاشیه هاست. در این بین، بزرگترین سازمان بیمه ای کشور، بیش از سایر بیمه ها، ساز ناکوک می زند.

در عین حال وزیر بهداشت، تامین اعتبار را یکی از چالش های عمده طرح تحول نظام سلامت عنوان کرده و در جلسه ای گفته است: منظور ما از اعتبار همان رقم شروع طرح است. این طور نیست که طرح بدون اعتبار مورد نیاز پیش بینی شده آغاز شود، در حال حاضر نیز با ۷۰ درصد اعتبار پیشنهاد شده می‌توانیم تا سال ۹۶ تحول نظام سلامت را ا جرا کنیم. در حال حاضر با احتساب تورم سال‌های ۹۲ تا ۹۴ باید ۵۰ درصد به عدد درخواستی ما اضافه شود اما ما همچنان با همان رقم اولیه می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.