مرتضی طلایی در خصوص لزوم تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی اظهار داشت: بنده معتقدم که نفس راه اندازی چنین جبهه های مردمی از جمله جبهه مردمی مقابله با فساد در فضای مجازی بسیار خوب و تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: اما متاسفانه زمانی که مدیریت بر این جریان ها صورت نپذیرد، قاعدتا بسیاری از تسویه حساب های شخصی و موارد انتقام گیری در آنها به جریان می افتد و آن قدرت تاثیرگذاری خود را از دست خواهد داد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنانچه این مبارزه در یک جریان هدایت شده قرار بگیرد که بتواند به صورت آزادانه و مستقل انتظاراتشان را از مسئولین دولتی و حاکمیتی هم در خصوص فساد در فضای مجازی طلب کنند، به نظر بنده تشکیل این نوع جبهه های مردمی مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

طلایی در ادامه تصریح کرد: بنده معتقدم که نحوه مطالبات مردمی در موضوع فساد نبایستی به گونه ای باشد که با آبروی فردی بازی شود. همچنین بنده این اعتقاد را دارم که مسئولین دولتی و حکومتی بایستی از جایگاه مردمی بودنشان، اظهارنظر کنند.

وی گفت: زمانی که بنده در شبکه های اجتماعی در باب موضوع فساد در فضای مجازی، اظهارنظر کردم، از جانب جایگاه خود در شورای اسلامی شهر تهران نبوده است و این یک اظهارنظر شخصی بوده است. مسئولین دولتی و حکومتی نیز می توانند از جایگاه شخصی خود درباره فساد در فضای مجازی اظهارنظر کنند.