ایرج خسرونیا معاون نظام پزشکی استان تهران و رییس انجمن جامعه متخصصین داخلی با تأکید بر اینکه عده‌ای مخالف افزایش تعرفه متخصصین داخلی هستند، افزود: علت این امر عدم اطلاع کارشناسی از وضعیت این قشر است. زیرا در شرایطی که همه منبع درآمد متخصصین داخلی از محل ویزیت در مطب و یا اشتغال در مراکز درمانی تأمین می‌شود، میزان آن در مقایسه با سایر رشته‌های تخصصی حتی یک دهم درآمد سایر همکاران متخصص نیست.
وی گفت: هم اکنون حداکثر حقوق یک متخصص داخلی در مراکز دولتی 2 الی 3 میلیون تومان و سایر تخصص‌ها به بالای ده‌ها میلیون تومان نیز می‌رسد به گونه‌ای که هم اکنون درآمد ماهیانه برخی از همکاران بالغ بر 50 میلیون است.
معاون نظام پزشکی استان تهران تأکید کرد: هزینه ویزیت یک متخصص داخلی 30 هزار تومان است در حالی که حداقل باید 30 بیمار را در روز ویزیت کند تا شاید درآمدش کمی افزایش یابد و متأسفانه علی‌رغم اینکه همه دستگاه‌های بالادستی علی‌الخصوص دولت و مجلس از مشکلات متخصصین داخلی مطلع هستند تنها اقدامشان به این جامعه ابراز همدردی‌‌ آن هم در حد حرف است.
وی اظهار داشت: باید تعرفه متخصصین داخلی حداقل نسبت به تورم افزایش یابد در غیر این صورت دیگر هیچ متخصص داخلی انگیزه‌ای برای ادامه خدمت در رشته‌اش را ندارد از سوی دیگر نیز این رشته به علت افزایش میزان مراجعات به همکاران فوق تخصص در آستانه فراموشی است.