علی اصغر فانی در نشست صمیمی با اعضای کمیسیون آموزش و تقحیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شده، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همواره همراه ، همکار و حامی آموزش و پرورش بوده است به گونه ای که در تصویب لوایح بودجه سنواتی و غنی سازی آن و هم چنین قوانین مورداستفاده در آموزش و پرورش پشتیبان نظام تعلیم و تربیت بوده است.

وی با اشاره به استفساریه قانون سنجش پذیرش دانشجو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در گذشته مدارس کشور تبدیل به آموزشگاه های آزاد و کلاس های کنکور شده بود ولی آموزش و پرورش با استناد به سند تحول بنیادین باید «کانون تربیت محله» باشد و تفسیر این قانون در مجلس شورای اسلامی می تواند تعلق خاطر دانش آموز به محیط مدرسه را بیشتر کند.

فانی افزود: دراین استفساریه دانش آموزان به جای تست زدن وحافظه محوری، باید مسائل را به طور عمیق و اصولی فراگیرند و حلقه واسط بین مدرسه و کانون های تربیتی محله باشد.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به فعالیت ۲۷ ساله مدارس غیردولتی، خاطرنشان کرد: لایحه مدارس غیردولتی که قبلا یک بار تمام مراحل آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده به دلیل آن که شورای نگهبان قانون اساسی معتقد بود باید به صورت یک لایحه کامل از طریق دولت به مجلس فرستاده شود، رد شد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش نیز با عنایت به نظر شورای نگهبان، موضوع مدارس غیردولتی را ابتدا در کمیسیون اجتماعی و سپس در صحن علنی هیئت دولت به تصویب رساند و سپس آن را در قالب یک لایحه به مجلس شورای اسلامی فرستاد و امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را به دلیل آن هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته است در اسرع وقت تصویب کنند تا مشکلات آموزش وپرورش در این زمیه حل شود.

فانی تأکید کرد اصلاحیه قانون سنجش پذیرش دانشجو و تصویب لایحه مدارس غیردولتی می تواند آرامش را به آموزش و پرورش برگرداند.