مصرف «اسید‌فولیک» و «مکمل‌های ویتامین»، اغلب از سوی پزشکان به مادران باردار و یا زنانی که می‌خواهند باردار شوند توصیه می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیشگیری از ابتلای نوزادان به برخی نقص‌های مادرزادی هدف از تجویز این مکمل‌ها است.

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد «اسید فولیک» و «ویتامین B12» در دوران بارداری، با ابتلای کودک به «اختلال اوتیسم» ارتباط دارد.

نتایج این مطالعه جدید نشان می‌دهد، خطر ابتلای نوزاد به اختلال اوتیسم (ASD)، در زنانی که پیش از زایمان مقدار زیادی «اسید فولیک» و «ویتامین B12» مصرف کرده باشند، افزایش می‌یابد.

طبلق نوشته پایگاه خبری «ساینس‌دیلی»، ASD ،گروهی از اختلالات تکاملی است که بر تعامل اجتماعی کودکان و مهارت‌های ارتباطاتی و نیز علایق و رفتار آنها تاثیر می‌گذارد.

در این رابطه «دنیل فالین» استاد دانشکده بهداشت «جان هاپکینز» گفت:"پژوهش جدید درصدد یافتن دوز مناسب اسید فولیک و ویتامین B12 است".

در این پژوهش، دانشمندان داده‌های تقریبا 1400 مادر و کودک را بررسی کردند؛ در نهایت نتایج این مطالعه نشان داد که 10 درصد زنان دارای سطوح زیاد «اسید فولیک»(ویتامین B9) بودند و 6 درصد آنها بیش از حد ویتامین B12 داشتند.

بر اساس این پژوهش، خطر به دنیا‌ آوردن نوزاد مبتلا به «اوتیسم» در مادرانی که در زمان زایمان سطوح بسیار زیادی «اسیدفولیک» در خونشان وجود داشت، دو برابر زنانی بود که میزان اسید فولیک در بدن آنها عادی بود.

محققان دریافتند، زنانی که سطوح بیش از حد ویتامین B12 داشتند، سه برابر بیشتر مستعد تولد کودک مبتلا به اوتیسم بودند.

مطالعه این تیم تحقیقاتی فقط یک رابطه میان «اسید‌ فولیک» و بیماری «اوتیسم» پیدا کرده‌ است و نمی‌تواند اثبات کند که وجود سطوح زیاد ویتامین B12 و اسید فولیک در خون مادر، منجر به افزایش خطر ابتلای کودک به بیمار اوتیسم شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آنها، زنان را به قطع مصرف مولتی‌ ویتامین‌های خود تشویق نمی‌کنند.