18 بهمن ماه سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در منطقه مینی سیتی به کلانتری 164 قائم اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که چند جوان افاغنه با تهدید چاقو و قمه، اقدام به بستن دست و پای شاکی و مادرش کرده و در ادامه وجوهات نقد داخل خانه و همچنین طلا و جواهرات شاکی و مادرش را سرقت کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف منزل" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز پیش، چند جوان افاغنه به عنوان گچ کار به منزل من آمدند و طی این چند روز در خانه من حضور داشتند. من نیز به همراه مادرم به تنهایی زندگی می کنم و آنها در طی این چند روز متوجه این موضوع شده بودند. حدودا ساعت 2 بامداد 11 بهمن در حالی که بواسطه انجام گچ کاری، من و مادرم داخل یکی از اتاق ها در حال استراحت بودیم، متوجه باز شدن در خانه شدم.

از اتاق بیرون آمدم تا موضوع را بررسی کنم که ناگهان دو نفر از کارگران افاغنه به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند.

آنها ابتدا دست و پا و دهان من و مادرم را بسته و داخل یکی از اتاق ها حبس کرده و سپس اقدام به سرقت تمامی طلا و جواهرات و همچنین وجه نقد داخل خانه به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان کرده و سپس از خانه خارج شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف منزل در منظقه مینی سیتی و در شرایطی که کارآگاهان به دنبال شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری سارقان آن بودند، وقوع سرقت مشابه دیگری این بار در منطقه فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که طی آن چند جوان افاغنه به همان شیوه و شگرد اقدام به سرقت 150 میلیون تومانی کرده بودند.

با حضور کارآگاهان در محل سرقت اخیر در منطقه فرمانیه و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که در این خانه، شاکی به همراه مادر و خواهر کوچکترش زندگی می کند.

شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدودا ساعت 12:00 ، دوم اسفند ماه سال گذشته متوجه سر و صدای مادرم از داخل اتاق پذیرایی شدم. قصد خارج شدن از اتاق خود را داشتم که ناگهان یک نفر از پشت سر به من حمله ور شد و با چاقو مرا تهدید کرد که "صدایت در نیاید" . بسیار ترسیده بودم. زمانی که داخل اتاق پذیرایی آورده شدم، مادرم را مشاهده کردم که با دست و پای بسته شده بر روی صندلی قرار داشت و یک جوان افغان نیز با چاقو بالای سرش ایستاده بود. خواهر کوچکترم نیز داخل یکی دیگر از اتاق ها حبس شده بود. سارقان با رشته ای پلاستیکی، دستانم را از پشت سر و دهانم را نیز با پارچه ای بستند تا مانع از کمک خواستن من شوند. آنها پس از بریدن طلا و جواهرات داخل دستان من و مادرم به سراغ گاو صندوق رفته، طلا و جواهرات و همچنین وجوه نقد داخل آن را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

دستگیری سه عضو گروه سارقان

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با اطمینان از انجام دو سرقت توسط یک گروه از سارقان، دستگیری علیرضا (27 ساله) و نعیم (25 ساله) را در دستور کار خود قرار دادند.

با شناسایی مخفیگاه علیرضا در شهرستان ورامین، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که علیرضا از این محل متواری شده است.

با انجام اقدامات دقیق پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که علیرضا پس از متواری شدن از منطقه خیرآباد، به تازگی و به عنوان نگهبان در یک مجتمع مسکونی در حال ساخت و ساز مشغول به کار شده است که بلافاصله کارآگاهان با شناسایی دقیق این محل در منطقه سعادت آباد موفق به دستگیری علیرضا شدند.

شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان

در بازرسی از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی گوشی تلفن همراه و همچنین مقادیری طلا و جواهرات شدند که آنها صراحتا به مسروقه بودن تمامی این اموال اعتراف کردند. همچنین یک دستگاه موتورسیکلت نیز از آنها کشف شد که در بررسی سوابق موتور سیکلت مشخص شد که دارای سابقه سرقت در شهرستان ورامین است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شناسایی دقیق آنان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان با استفاده از موتورسیکلت هوندا 125 قرمز رنگ سرقت شده از گاوداری و همچنین به صورت پیاده نیز اقدام به انجام چندین فقره زورگیری و انجام سرقت های به عنف گوشی های تلفن همراه و طلا و جواهرات از افراد پیاده و رهگذر کردند که تعدادی از این مالباختگان شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی دقیق متهمان توسط تعدادی از شکات و مالباختگان، کشف اموال مسروقه و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که توسط چند جوان افاغنه و به شیوه و شگردهای مختلف مورد تهدید، زورگیری، سرقت اموال و ... قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر – مسیر شرق به غرب – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.